Un encert ben previsible
Vistos els resultats dels seus antecessors, es podria dir que al 208 l'èxit li ha de venir de mena. Peugeot, però, no ho ha cregut tan fàcil i per això ha creat un model que es pot arribar a considerar com un salt de generació
La realitat és així. N'hi ha prou de comparar entre els davantals del Peugeot 208 i 207 per veure fins a quin punt ha evolucionat el quart model de la nissaga que el 205 va començar fa pràcticament 30 anys. El quadre de rellotges en posició elevada –queda dins el camp de visió directa del conductor i la seva lectura, per damunt de l'aro del volant, és molt clara– i el volant imperativament més petit i la pantalla tàctil de set polzades que, a més d'integrar uns quants comandaments, permet disposar d'un bon nombre d'aplicacions, demostren que Peugeot ha buscat com cal diferenciar-se de la competència en la creació d'aquest model destinat a ser, igual com tots els seus antecessors, líder de vendes del segment B. I amb les dades a la mà, es comprova que tot i ser una mica menor en dimensions externes i un centenar de quilos més lleuger, el 208 manté invariada la distància entre eixos del 207, que l'habitacle ha guanyat amplitud i el maleter, més capacitat (311 litres).
Però a banda de tot el que acabem de comentar, el Peugeot 208 també destaca pel seu excel·lent comportament a la carretera. La posició de conducció és natural i ergonòmica, i acostumar-se al tacte de la direcció, l'angle de gir i toc del volant i la posició del quadre d'instruments és un moment. A partir d'aquí, l'aplom, l'estabilitat i el tacte general que ofereix aquest cotxe són propis d'automòbils de mides superiors.
Amb el 208, la marca francesa també presenta com argument a tenir ben present un conjunt de motors de baix consum, amb tots els turbodièsel per sota dels 100 g/km de CO2 emès i uns avançats propulsors tricilíndrics de gasolina dels que, de ben segur, en parlarem pròximament. De moment hem provat l'1.6 e-HDi en versió de 92 CV i ens ha ben convençut. Suau de funcionament i silenciós, proporciona una bona empenta quan el conductor li demana. I manté com si res règims de gir molt baixos, una de les claus, juntament amb el poc pes del cotxe i una aerodinàmica molt acurada, del baix consum de combustible. Valgui com a referència que rodar en cinquena marxa a 1.750 rpm (el règim on el motor ja entrega el seu parell màxim) en carretera planera equival a circular a 90 km/h. I dins la ciutat es manifesten la immediatesa d'intervenció i finesa del sistema Start/Stop de nova generació que incorporen tots els motors e-HDi, que segons dades de Peugeot, permet estalviar fins a un 15% de combustible.
Pantalla de sèrie i amb múltiples funcions
Els que estiguin acostumats a manipular els ginys electrònics més actuals dominaran ben aviat les múltiples funcions que ofereix la pantalla que, llevat de la variant més bàsica (Access), incorpora de sèrie el Peugeot 208. La versió 1.6 e-HDi 92 permet triar entre dos nivells d'acabat. L'Active disposa de control d'estabilitat, limitador de velocitat, equip de mans lliures amb comandaments al volant, aire condicionat i guantera refrigerada. I per 600 euros més es pot disposar de canvi pilotat de sis marxes i d'assistència en arrencada en pujades. Entre les opcions hi ha el denominat Pack Visió (llums de dia de LED, fars de boira, etc.), els sensors de llums i pluja i el climatitzador automàtic dual, tots de sèrie en la definició Allure (16.550 euros). En qualsevol cas, sempre són opcionals el navegador, els retrovisors elèctrics, el detector posterior d'obstacles i els alçavidres de les portes del darrere.