Canals

Un encert ben previsible

Vistos els resultats dels seus antecessors, es podria dir que al 208 l'èxit li ha de venir de mena. Peugeot, però, no ho ha cregut tan fàcil i per això ha creat un model que es pot arribar a considerar com un salt de generació

La rea­li­tat és així. N'hi ha prou de com­pa­rar entre els davan­tals del Peu­geot 208 i 207 per veure fins a quin punt ha evo­lu­ci­o­nat el quart model de la nis­saga que el 205 va començar fa pràcti­ca­ment 30 anys. El qua­dre de rellot­ges en posició ele­vada –queda dins el camp de visió directa del con­duc­tor i la seva lec­tura, per damunt de l'aro del volant, és molt clara– i el volant impe­ra­ti­va­ment més petit i la pan­ta­lla tàctil de set pol­za­des que, a més d'inte­grar uns quants coman­da­ments, per­met dis­po­sar d'un bon nom­bre d'apli­ca­ci­ons, demos­tren que Peu­geot ha bus­cat com cal dife­ren­ciar-se de la com­petència en la cre­ació d'aquest model des­ti­nat a ser, igual com tots els seus ante­ces­sors, líder de ven­des del seg­ment B. I amb les dades a la mà, es com­prova que tot i ser una mica menor en dimen­si­ons exter­nes i un cen­te­nar de qui­los més lleu­ger, el 208 manté inva­ri­ada la distància entre eixos del 207, que l'habi­ta­cle ha gua­nyat ampli­tud i el male­ter, més capa­ci­tat (311 litres).

Però a banda de tot el que aca­bem de comen­tar, el Peu­geot 208 també des­taca pel seu excel·lent com­por­ta­ment a la car­re­tera. La posició de con­ducció és natu­ral i ergonòmica, i acos­tu­mar-se al tacte de la direcció, l'angle de gir i toc del volant i la posició del qua­dre d'ins­tru­ments és un moment. A par­tir d'aquí, l'aplom, l'esta­bi­li­tat i el tacte gene­ral que ofe­reix aquest cotxe són pro­pis d'automòbils de mides supe­ri­ors.

Amb el 208, la marca fran­cesa també pre­senta com argu­ment a tenir ben pre­sent un con­junt de motors de baix con­sum, amb tots els tur­bodièsel per sota dels 100 g/km de CO2 emès i uns avançats pro­pul­sors tri­cilíndrics de gaso­lina dels que, de ben segur, en par­la­rem pròxima­ment. De moment hem pro­vat l'1.6 e-HDi en versió de 92 CV i ens ha ben con­vençut. Suau de fun­ci­o­na­ment i silenciós, pro­por­ci­ona una bona empenta quan el con­duc­tor li demana. I manté com si res règims de gir molt bai­xos, una de les claus, jun­ta­ment amb el poc pes del cotxe i una aero­dinàmica molt acu­rada, del baix con­sum de com­bus­ti­ble. Val­gui com a referència que rodar en cin­quena marxa a 1.750 rpm (el règim on el motor ja entrega el seu parell màxim) en car­re­tera pla­nera equi­val a cir­cu­lar a 90 km/h. I dins la ciu­tat es mani­fes­ten la imme­di­a­tesa d'inter­venció i finesa del sis­tema Start/Stop de nova gene­ració que incor­po­ren tots els motors e-HDi, que segons dades de Peu­geot, per­met estal­viar fins a un 15% de com­bus­ti­ble.

MOTOR:
1.560 cc. 4 cilindres/8 V. Injecció directa. Turbo i intercooler.
POTÈNCIA:
92 CV a 4.000 rpm.
PARELL:
230 Nm a 1.750 rpm.
CANVI:
Manual, cinc marxes.
SUSPENSIONS:
McPherson/Eix deformable.
FRENS:
Discos ventilats / Discos sòlids.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
3,962/1,829/1,460 m.
PES:
1.070 kg.
DE 0 A 100 km/HORA:
10,9 segons.
VELOCITAT MÀXIMA:
185 km/h.
CONSUM MITJÀ:
3,8 l/100 km.
EMISSIONS DE CO2:
98 g/km.
PREU (Active, 5 portes):
15.350 euros.
WEB:

Pantalla de sèrie i amb múltiples funcions

Els que estiguin acostumats a manipular els ginys electrònics més actuals dominaran ben aviat les múltiples funcions que ofereix la pantalla que, llevat de la variant més bàsica (Access), incorpora de sèrie el Peugeot 208. La versió 1.6 e-HDi 92 permet triar entre dos nivells d'acabat. L'Active disposa de control d'estabilitat, limitador de velocitat, equip de mans lliures amb comandaments al volant, aire condicionat i guantera refrigerada. I per 600 euros més es pot disposar de canvi pilotat de sis marxes i d'assistència en arrencada en pujades. Entre les opcions hi ha el denominat Pack Visió (llums de dia de LED, fars de boira, etc.), els sensors de llums i pluja i el climatitzador automàtic dual, tots de sèrie en la definició Allure (16.550 euros). En qualsevol cas, sempre són opcionals el navegador, els retrovisors elèctrics, el detector posterior d'obstacles i els alçavidres de les portes del darrere.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.