Cars 2
Espies amb quatre rodes
En 25 anys, Pixar ha transformat completament el paisatge de l'animació, dominat ara per les imatges digitals i amb diverses productores que es disputen un públic que abans semblava patrimoni de Walt Disney. John Lasseter, l'home clau d'aquesta cursa triomfal, ha anat abandonant el plató i s'ha convertit en un dels executius més poderosos de Hollywood, responsable dels films d'animació de Pixar i Disney. Però Cars és per a ell un projecte personal, que el va fer tornar darrere la càmera el 2006. Aquesta seqüela, la torna a dirigir ell mateix, amb Brad Lewis com a ajudant, per donar un nou aire a la història. Si la primera era 100% americana (els personatges, els escenaris, les curses en un circuit ovalat...), la segona pren com a referent la Fórmula 1 i, com els grans premis, viatja per diferents racons del planeta: el Japó, París, Itàlia i Londres. Però, en el fons, aquest itinerari geogràfic no és més que una excusa per explicar-nos una trama d'espionatge al voltant dels combustibles fòssils i ecològics, que s'inspira en el cinema d'aquest gènere, particularment en les pel·lícules de James Bond dels anys 60 i 70. També canvien els protagonistes. Rayo McQueen esdevé gairebé un secundari, mentre que un amic seu, una vella grua anomenada Mate, acapara protagonisme: és confós amb un espia i es veu embolicat en una aventura amb dos cotxes espies britànics, Flinn i Holley.