Ciutadà, i més
Per personalitat i relació entre producte i preu, l'Spark té bons arguments dins la categoria de vehicles urbans. I la versió amb motor 1.2 va més enllà i permet un superior ventall d'utilització
Presentat l'any passat al Saló de Ginebra, el Chevrolet Spark ha arribat aquest mes de gener al mercat estatal. Si es té en compte que substitueix el Matiz i se n'avaluen les dimensions, queda clar que en la seva versió de 995 cc (68 CV) es tracta d'un cotxe eminentment urbà. Ara bé, amb el propulsor 1.2 l'Spark ja va més enllà en aptituds, equipament i ventall d'utilitat. En qualsevol cas, tant per relació entre producte i preu com per personalitat –factor també determinant– esdevé una interessant alternativa dins la seva categoria.
L'estètica de l'Spark no el fa passar inadvertit. L'altura de la part frontal li atorga una imatge vigorosa i la inserció de les manetes de les portes laterals posteriors en el marc de les finestretes certifica que el disseny és acurat. Dins l'habitacle, tres quarts del mateix; les quatre portes faciliten al màxim l'accés –cosa que sempre s'agraeix en un cotxe petit–, té una bona aparença qualitativa i un correcte sentit pràctic. I el disseny del davantal i, en particular, del quadre d'instruments –inspirat en el de les motos– li aporta un encertat toc d'originalitat.
És àgil dins la ciutat i es mou bé fora
El disseny del davantal del Chevrolet Spark en forma de V intervé força en l'amplitud de la zona davantera i alhora deixa ben a l'abast del conductor tots els comandaments. Crida l'atenció el quadre d'instruments, fixat a la columna de direcció i subjecte a la mateixa regulació en altura que el volant. Els seients són confortables i la posició de conducció, una mica elevada, fa que la visibilitat cap enfora sigui òptima. El motor de 1.206 cc mou l'Spark amb soltesa dins la ciutat, on se'l nota discret en soroll i més encara en vibracions. I com que el cotxe gira en 10 metres i amb menys de tres voltes del volant, és d'allò més maniobrable allà on justeja l'espai.
En carretera, el motor empeny amb constància. I si se'l nota un tant sorollós, en realitat no deixa de ser l'habitual d'un propulsor d'aquest tipus a partir de determinats règims. El tacte del canvi manifesta precisió i el de la direcció és propi del de cotxes més grans. Les suspensions ofereixen una bona efectivitat sense renunciar a la suavitat i els frens estan a l'altura del que correspon. Amb tot aquest conjunt i 81 CV de potència, queda clar que el Chevrolet Spark 1.2 és perfectament apte per ser utilitzat habitualment també fora de la ciutat. Més encara en la definició LT, amb llandes de 15 polzades –en la LS+ són de 14– i pneumàtics una mica més dimensionats.
Els 2,37 metres de distància entre eixos afavoreixen més l'espai dels passatgers que el maleter. Però si convé la seva capacitat (170 litres) es pot incrementar plegant, totalment o parcialment, la banqueta.
Tonalitat sedant
El quadre d'instruments del Chevrolet Spark està il·luminat amb una tonalitat blava, agradable i molt sedant. Per disseny s'inspira en el de les motos. L'esfera correspon al velocímetre i a la pantalla hi ha el compta-revolucions i totes les informacions de l'ordinador de viatge.
Dos motors
La gamma de l'Spark es diversifica en dos motors de gasolina, 1.0 i 1.2, multivàlvules i amb emissions de CO2 de 119 g/km. Pel motor 1.0 hi ha tres nivells d'equipament, amb preus entre 8.400 i 10.300 euros. Al capdavant de la gamma, la versió 1.2 LT costa 11.800 euros.
ESP, 250 euros
El sempre recomanable control d'estabilitat és opcional, costa només 250 euros i és disponible en totes les versions del Spark. Tota la gamma té, de sèrie, sis airbags i a partir de les definicions LS disposa de llums de boira i aire condicionat (climatitzador en la 1.2 LT).