Ciutadà, i més

Per personalitat i relació entre producte i preu, l'Spark té bons arguments dins la categoria de vehicles urbans. I la versió amb motor 1.2 va més enllà i permet un superior ventall d'utilització

Pre­sen­tat l'any pas­sat al Saló de Gine­bra, el Chev­ro­let Spark ha arri­bat aquest mes de gener al mer­cat esta­tal. Si es té en compte que subs­ti­tu­eix el Matiz i se n'ava­luen les dimen­si­ons, queda clar que en la seva versió de 995 cc (68 CV) es tracta d'un cotxe emi­nent­ment urbà. Ara bé, amb el pro­pul­sor 1.2 l'Spark ja va més enllà en apti­tuds, equi­pa­ment i ven­tall d'uti­li­tat. En qual­se­vol cas, tant per relació entre pro­ducte i preu com per per­so­na­li­tat –fac­tor també deter­mi­nant– esdevé una interes­sant alter­na­tiva dins la seva cate­go­ria.

L'estètica de l'Spark no el fa pas­sar inad­ver­tit. L'altura de la part fron­tal li atorga una imatge vigo­rosa i la inserció de les mane­tes de les por­tes late­rals poste­ri­ors en el marc de les fines­tre­tes cer­ti­fica que el dis­seny és acu­rat. Dins l'habi­ta­cle, tres quarts del mateix; les qua­tre por­tes faci­li­ten al màxim l'accés –cosa que sem­pre s'agra­eix en un cotxe petit–, té una bona apa­rença qua­li­ta­tiva i un cor­recte sen­tit pràctic. I el dis­seny del davan­tal i, en par­ti­cu­lar, del qua­dre d'ins­tru­ments –ins­pi­rat en el de les motos– li aporta un encer­tat toc d'ori­gi­na­li­tat.

És àgil dins la ciutat i es mou bé fora

El disseny del davantal del Chevrolet Spark en forma de V intervé força en l'amplitud de la zona davantera i alhora deixa ben a l'abast del conductor tots els comandaments. Crida l'atenció el quadre d'instruments, fixat a la columna de direcció i subjecte a la mateixa regulació en altura que el volant. Els seients són confortables i la posició de conducció, una mica elevada, fa que la visibilitat cap enfora sigui òptima. El motor de 1.206 cc mou l'Spark amb soltesa dins la ciutat, on se'l nota discret en soroll i més encara en vibracions. I com que el cotxe gira en 10 metres i amb menys de tres voltes del volant, és d'allò més maniobrable allà on justeja l'espai.

En carretera, el motor empeny amb constància. I si se'l nota un tant sorollós, en realitat no deixa de ser l'habitual d'un propulsor d'aquest tipus a partir de determinats règims. El tacte del canvi manifesta precisió i el de la direcció és propi del de cotxes més grans. Les suspensions ofereixen una bona efectivitat sense renunciar a la suavitat i els frens estan a l'altura del que correspon. Amb tot aquest conjunt i 81 CV de potència, queda clar que el Chevrolet Spark 1.2 és perfectament apte per ser utilitzat habitualment també fora de la ciutat. Més encara en la definició LT, amb llandes de 15 polzades –en la LS+ són de 14– i pneumàtics una mica més dimensionats.

Els 2,37 metres de distància entre eixos afavoreixen més l'espai dels passatgers que el maleter. Però si convé la seva capacitat (170 litres) es pot incrementar plegant, totalment o parcialment, la banqueta.

MOTOR: 1.206 cc. 4 cilindres/16 vàlvules. POTÈNCIA: 81 CV a 6.400 rpm. PARELL: 92 Nm a 4.800 rpm. CANVI: Manual, cinc marxes. SUSPENSIONS: McPherson/Eix semirígid. FRENS: Discos 236 mm/Tambors 200 mm. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 3,640/1,597/1,581 m. PES: 1.053 kg. DE 0 A 100 KM/H: 12,1 segons. VELOCITAT MÀXIMA: 164 km/hora. CONSUM MITJÀ: 5,1 l/100 km (gasolina 95). EMISSIONS DE CO2: 119 g/km. DIPÒSIT COMBUSTIBLE: 35 litres. PREU (versió LS+): 10.950 euros.

Tonalitat sedant

El quadre d'instruments del Chevrolet Spark està il·luminat amb una tonalitat blava, agradable i molt sedant. Per disseny s'inspira en el de les motos. L'esfera correspon al velocímetre i a la pantalla hi ha el compta-revolucions i totes les informacions de l'ordinador de viatge.

Dos motors

La gamma de l'Spark es diversifica en dos motors de gasolina, 1.0 i 1.2, multivàlvules i amb emissions de CO2 de 119 g/km. Pel motor 1.0 hi ha tres nivells d'equipament, amb preus entre 8.400 i 10.300 euros. Al capdavant de la gamma, la versió 1.2 LT costa 11.800 euros.

ESP, 250 euros

El sempre recomanable control d'estabilitat és opcional, costa només 250 euros i és disponible en totes les versions del Spark. Tota la gamma té, de sèrie, sis airbags i a partir de les definicions LS disposa de llums de boira i aire condicionat (climatitzador en la 1.2 LT).

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.