Molt més que un cotxe urbà
És agradable a la vista i sorprèn per la seva amplitud i bons acabats. Tot i les seves dimensions, en les versions de 90 i 128 CV el Kia Venga va força més enllà del que es conceptua com a cotxe urbà
El Venga és la tercera aposta de Kia dins un segment en què no rivalitzarà amb un altre atractiu producte de la mateixa marca, el Soul. Aquest respon a l'estètica d'un crossover mentre que el Venga és un petit monovolum. Això sí, dotat d'una bona personalitat estètica i amb una amplitud més pròpia de la categoria superior que no la d'un automòbil que supera per la mínima els 4 metres de llargada. I és que la llarga distància entre eixos (2,61 metres) fa meravelles, tant en habitabilitat i volum del maleter com també en l'aplom sobre l'asfalt.
Dissenyat, desenvolupat i fabricat a Europa, en la fàbrica de Kia i Hyundai a Nosovice (República Txeca), el Venga estrena el motor turbodièsel 1.4 CRDi en dues variants, de 75 i 90 CV, aquesta última amb turbo de geometria variable i canvi de sis marxes. Al capdavant s'hi situa el propulsor 1.6 CRDi de 128 CV, estrenat en el nou Kia Cee'd, amb injecció common rail i complementat també amb la nova caixa de canvis de sis marxes. Aquests tres motors incorporen filtre de partícules i el sistema Start/Stop (en aquest cas denominat ISG), que contribueix a fer que les emissions de CO2 baixin dels 120 g/km i, per tant, alliberen el Venga de l'impost de matriculació. Es preveu que les motoritzacions turbodièsel acaparin el 70% de les vendes del Venga al mercat estatal, on també hi ha la versió de gasolina, amb motor 1.4 de 90 CV. En qualsevol cas, Kia ofereix una garantia de 7 anys amb un límit de 150.000 quilòmetres.
Predomini de la calidesa
Dins l'habitacle del Kia Venga predominen la calidesa, la sensació d'espai i una ben perceptible atenció envers els bons acabats, el tacte suau dels materials i l'ergonomia. El volant és ajustable en altura i profunditat i les esferes del quadre d'instruments manifesten, igual com determinats punts de la carrosseria, el nou estil de la marca coreana. Els seients són còmodes i la banqueta posterior té un recorregut longitudinal de 13 centímetres que permet estirar les cames als seus ocupants, sempre que el maleter no vagi a plena càrrega.
En carretera, el Venga transmet unes sensacions que es poden considerar més pròpies d'un turisme que d'un monovolum. Hi tenen a veure la considerable distància entre eixos i l'efecte d'unes suspensions que tot i estar enfocades cap al confort també mitiguen força el balanceig. La versió 1.6 CRDi, la que vam provar en la presentació d'aquest model, reuneix tots els requisits tant en confort de conducció –el motor empeny amb força i reprèn bé des de 1.500 rpm, règim on entrega més del 90% del seu parell– com pel tacte de la direcció i la precisió del canvi. I en ciutat és tan àgil i maniobrable com el que més.
Quatre nivells.
Un bon objectiu
Kia s'ha plantejat que el Venga sigui el quart dels seus models que obtingui la màxima qualificació de seguretat en les avaluacions d'Euro NCAP. Per això totes les versions disposen de sis coixins de seguretat, control d'estabilitat i recolzacaps actius com a elements de sèrie.
Doble nivell
El maleter del Venga té un doble nivell que permet guanyar 16,3 cm d'altura i disposar de més capacitat (fins a 570 litres). La banqueta posterior té un ajustament longitudinal de 13 cm, es pot plegar en dues parts i permet carregar objectes de fins a 1,55 metres de llargada.
Sostre de vidre
Per acabar de completar la superior dotació de la versió 1.6 CRDi del Venga, Kia proposa com a opció el sostre panoràmic de vidre, dividit en dues parts. El seu preu és de 720 euros i accentua la sensació d'espai i llibertat. I, naturalment, també aporta un toc de distinció.