Qualitat garantida

El Yeti és un magnífic exponent de l'avenç qualitatiu que ha emprès Skoda. Ben fet, bons acabats, còmode i un alt sentit pràctic són alguns dels atributs d'aquest SUV de la marca txeca

El Yeti, model que repre­senta Skoda en el seg­ment dels SUV com­pac­tes, no és, mal­grat el que es pugui pen­sar, una extra­po­lació del mono­vo­lum Rooms­ter ni tam­poc del més popu­lar Fabia. Ara bé, sí que par­ti­cipa de dues grans vir­tuts d'aquests dos models: té l'ampli­tud, sen­tit pràctic i llu­mi­no­si­tat pro­pis del pri­mer d'ells i, mal­grat les evi­dents diferències, es con­du­eix amb la mateixa sen­zi­llesa que si fos un turisme. Tot ple­gat a par­tir de la pla­ta­forma de l'Octa­via 4x4 –amb l'eix poste­rior modi­fi­cat i 3 cm més ample– i per què no dir-ho?, havent aga­fat el Volkswa­gen Tiguan com a referència en qui emmi­ra­llar-se.

Amb aquesta última obser­vació n'hi ha prou per enten­dre el nivell de qua­li­tat que, tant si ens refe­rim a l'aspecte –bons mate­ri­als i un acu­rat nivell d'aca­bats– com si es tracta de des­criure les sen­sa­ci­ons de con­ducció i con­fort, mani­festa el Yeti. L'habi­ta­cle és espaiós i la distància entre el còmode seient i els pedals, afe­gida a la regu­lació del volant en altura i pro­fun­di­tat, fa que els con­duc­tors més alts no s'hagin de pre­o­cu­par. I la ban­queta poste­rior –lleu­ge­ra­ment sobre­e­le­vada– és tot un exem­ple de ver­sa­ti­li­tat; els seus seients són fins i tot extraïbles de forma indi­vi­dual i un cop tret el del mig els dos altres es poden des­plaçar late­ral­ment. Els més orde­nats agrai­ran la pro­fusió d'espais on desar objec­tes –sota el seient davan­ter de la dreta hi ha un com­par­ti­ment– i pel que fa al male­ter, té unes for­mes molt regu­lars que per­me­ten apro­fi­tar al màxim els 416 litres de volum útil en con­fi­gu­ració nor­mal.

Una conducció que fa sentir a gust

El motor 2.0 TDI de 140 CV se situa en l'esglaó intermedi pel que fa als propulsors turbodièsel de l'Skoda Yeti. Amb ell, es mou amb solvència, mínim soroll i gastant poc gasoil, tant en carretera com fora d'ella. De fet, no sembla un SUV, perquè la sensació que es té al seu volant és la mateixa que en conduir un turisme. Sempre dóna confiança i en els revolts se'l nota precís, amb poc balanceig de la carrosseria, sense inèrcies i ben collat sobre l'asfalt.

En pistes forestals, els 18 cm d'altura lliure respecte del sòl són suficients per no haver de patir sobre terrenys trencats. I en aquesta situació, les suspensions que sobre l'asfalt mostren una encertada rigidesa esdevenen un bon aliat per al confort, ja que filtren molt correctament les irregularitats. Amb la seva condició de SUV, el Yeti 4x4 no disposa de marxes reductores. Però sí que en situacions complicades es pot recórrer a l'assistent electrònic off-road, que reajusta el diferencial i entre altres coses permet mantenir automàticament una baixa velocitat en baixades fortes.

Per a la tracció a les quatre rodes Skoda empra l'embragatge Haldex de quarta generació que, si cal, pot arribar a transferir el 85% del parell sobre una sola roda o el 90% a l'eix posterior. En condicions normals en dirigeix el 96% a l'eix davanter.

MOTOR: 1.968 cc. 4 cilindres/16 V. Injecció directa common rail i turbo. POTÈNCIA: 140 CV a 4.200 rpm. PARELL: 320 Nm a 1.750 rpm. CANVI: Manual, sis marxes. SUSPENSIONS: McPherson/Eix multibraç. TRACCIÓ: Total. FRENS: Discos ventilats / Discos sòlids. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 4,223/1,793/1,691 m. PES: 1.530 kg. DE 0 A 100 KM/H: 9,9 segons. VELOCITAT MÀXIMA: 190 km/hora. CONSUM MITJÀ: 6 litres/100 km (gasoil). EMISSIONS DE CO2: 157 g/km. DIPÒSIT COMBUSTIBLE: 60 litres. PREU: 30.070 euros (versió Experience)..

Dues definicions d'equipament

El Yeti 2.0 TDI de 140 CV és disponible en dues definicions d'equipament. El de sèrie de l'Ambition (28.650 euros) inclou airbags frontals, laterals, de cortina i de genoll (per al conductor), control d'estabilitat, llums de boira, llandes de 17 polzades, climatitzador i uns quants recursos pràctics. Per 1.420 euros més, l'Experience hi afegeix climatitzador dual, sostre panoràmic elèctric, volant multifunció, sistema d'ajuda en pujades i ajustament lumbar per als seients davanters.

En total, cinc motors per triar

La gamma de l'Skoda Yeti comprèn els motors TSI de gasolina 1.2 i 1.8, de 105 i 160 CV, respectivament. El primer, amb tracció davantera i canvi manual de 6 marxes o l'automàtic DSG de 7 relacions. I el més potent, amb tracció total i canvi manual de 6 velocitats. En turbodièsel hi ha tres possibilitats d'elecció, sempre amb motor de 2 litres i potències de 110, 140 i 170 CV. El primer, amb canvi de cinc marxes, és l'únic que es pot triar amb tracció simple o total. Els preus comencen en els 18.790 euros de l'1.2 Active.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.