Perquè la vida és bella
Juntament amb la primavera, ha arribat aquesta versió tan atractiva del Fiat 500, ideal per moure's amb l'agilitat i eficiència d'un utilitari i alhora disfrutar del dia a dia amb frescor i el cel per sostre
El Fiat 500C és una evocació a la llibertat d'esperit i l'alegria de viure. Un cotxe que manté la mateixa filosofia d'aquell Cinquecento amb capota de lona creat l'any 1957, però dotat de tots els avantatges que proporciona la tecnologia actual. En són una mostra la seguretat –Euro Ncap li ha concedit cinc estrelles i està preparat per rebre la sisena que atorgarà la nova normativa–, uns motors eficients que l'eximeixen de pagar l'impost de matriculació i la comoditat que suposa plegar o desplegar la capota prement només un botó i amb només 25 segons per completar les diferents fases de l'operació –obertura fins al deflector o bé total– també en marxa, fins a 60 km/hora.
D'aquest 500C, Fiat en fa una encertada definició quan el qualifica d'exclusiu però no excloent. I és que és apte per a molta gent. El requisit fonamental és ser jove o sentir-se'n. Per 2.700 euros més que la berlina es disposa d'un valor afegit a unes dimensions i aerodinàmica idèntiques, el mateix espai dins l'habitacle i mínima minva en la capacitat del maleter, 182 litres sense plegar els seients.
Àgil en carretera, i encara més en ciutat
Disposar de la mateixa barra estabilitzadora posterior del 500 Abarth li va força bé, al Fiat 500C, en les carreteres estretes i sinuoses, perquè rebota menys si l'asfalt és irregular. En aquest mateix escenari manifesta una bona agilitat, que es percep encara més en circulació urbana; gira completament en poc més de 9 metres (l'excepció és la versió 1.4-16V, que ho fa en 10,6). I per incrementar la rigidesa de la carrosseria fins al bon nivell que demostra, se li han reforçat els punts que podrien resultar més crítics, com ara el marc de parabrisa o el perímetre del sostre.
En la presentació d'aquest model vam conduir els motors més potents de gasoil i gasolina, el primer en la seva variant més ecològica –Multijet II– amb turbo de geometria variable i sistema Start/Stop, opcional en els dos propulsors de gasolina (310 euros), els quals també poden disposar de canvi robotitzat Dualogic (900 euros), que rebaixa consum i emissions.
A igualtat de prestacions, la versió 1.3 Multijet II resulta força més confortable de conduir perquè, cosa habitual dels propulsors turbodièsel, és elàstic i progressiu. Mil euros menys val la versió 1.4-16V, amb canvi manual de 6 marxes i discos de fre a les quatre rodes (en les altres versions, els posteriors són de tambor). En qualsevol cas, la posició de conducció és natural i es viatja amb comoditat acústica a ritme moderat, que és com més es gaudeix d'aquest cotxe.
53 anys
Aquesta és la diferència d'edat entre el primer 500 descapotable i l'actual. Només cal fixar-se en la foto per veure fins a quin punt Fiat ha respectat l'estil del primer. Es podria dir que la diferència més notable és que allà on abans hi havia el motor ara hi ha el maleter.
Molt per triar
Un dels reclams afegits del Fiat 500 C és la quasi il·limitada possibilitat de personalització, a partir de la combinació d'onze colors de la carrosseria, tres per a la capota, diferents tapisseries i una llarguíssima llista d'accessoris, amb nou tipus de llandes, adhesius, etc.
Dos nivells
La gamma del Fiat 500C s'estructura en dos nivells d'equipament, Pop –per als dos motors menys potents– i Lounge, per a les quatre versions. Tota la gamma té de sèrie set airbags, però el control d'estabilitat només ho és en la 1.4-16V. En la resta, costa 475 euros.