Glamur i fogons rere el TikTok
Les xarxes socials com Instagra, TikTok i Youtube han tingut en els darrers anys un impacte significatiu en el món de la cuina i la gastronomia. Aquestes plataformes han canviat la manera en què la gent accedeix a la informació sobre receptes, dietes saludables, restaurants recomanats i tendències gastronòmiques. A més, han creat una oportunitat per a cuiners coneguts, nous influenciadors i gent famosa per promocionar les seves creacions culinàries i compartir consells sobre una alimentació saludable.
Popularitzar receptes
Una de les principals maneres amb què les xarxes socials han influït en el món de la cuina és a través de la popularització de les receptes i les tendències gastronòmiques. Abundants perfils d’Instagram i TikTok comparteixen receptes visuals, atractives i fàcils de seguir, amb vídeos ràpids i tutorials de cuina que són virals i arriben a un ampli públic. Aquesta difusió massiva de receptes i tendències gastronòmiques a les xarxes socials ha canviat la manera amb què la gent descobreix noves opcions de menjar i experimenta amb la cuina. Ha creat noves comunitats i ha fomentat la creativitat culinària, fet que permet a les persones compartir les seves creacions i intercanviar idees en línia.
Molts cuiners professionals i famosos utilitzen Instagram i TikTok per compartir les seves receptes, mostrar el seu treball en la cuina i establir una connexió directa amb els seus seguidors. Això ha permès als cuiners de connectar amb una audiència més gran i promocionar les seves marques i productes, com ara llibres de cuina, programes de televisió i productes alimentaris.
Actors i esportistes
Actors com Chris Pratt i Dwayne Johnson, la Roca, i esportistes com Gerard Piqué, Megan Rapinoe i Novak Djokovic, amb milers de seguidors, utilitzen els seus perfils a les xarxes per recomanar dietes saludables i fins i tot mostren el procés de preparació.
“