Elegant, esportiu i una aposta de futur
Suzuki fa un important salt endavant en imatge de marca i s'estrena en el segment dels turismes de més de 4,5 metres de llargada. Amb un atractiu indiscutible, el Kizashi arriba propulsat per un motor 2.4 de gasolina
Tot fa pensar que Suzuki confia que la imatge del Kizashi serà per si mateixa la millor publicitat per començar a fer conèixer aquest model amb què la marca japonesa s'acaba d'estrenar a Europa en el segment dels sedans i berlines de més de 4,5 metres de llargada. I és que el Kizashi posseeix un atractiu innat. Qui li demani elegància, n'hi trobarà. I qui, a més, la vulgui conjuntar amb un toc decididament esportiu, no quedarà decebut.
El Kizashi simbolitza un pas cap al futur de Suzuki. De moment només està disponible amb el motor 2.4 de gasolina, la qual cosa el situa en desigualtat respecte dels models amb què ha de competir, perquè ja se sap que ara i aquí manen els propulsors dièsel (que en aquest cas podrien procedir de Volkswagen, que té participació en la marca japonesa). Això sí, qui vulgui posseir més tecnologia sempre pot optar per la versió amb tracció total i canvi automàtic (31.495 euros). Construït a partir d'una plataforma absolutament nova, el Kizashi presenta un habitacle tan ampli com sobri pel que fa a detalls, però que reflecteix els avenços en qualitat que Suzuki generalitza en les seves creacions més recents.
En aquest sentit també cal destacar la baixíssima –pràcticament nul·la– remor del motor al ralentí. Un propulsor que també té com a virtut girar entre 1.500 i 1.700 rpm en sisena marxa i circular entre els 80 i 90 km/h sense el més mínim senyal de feblesa. Això, que contribueix a estalviar visites a les benzineres, s'adiu amb el seu tarannà, en general més lineal i progressiu en l'entrega de potència que no pas impetuós. Ara bé, si se li demana geni i es fa pujar l'agulla del compta-revolucions més enllà de les 5.000 rpm, també respon amb energia. Des de la seva confortable posició al volant, el conductor aprecia la suavitat i precisió de la palanca del canvi i no triga a acostumar-se al tacte de la direcció, que, igual que les suspensions, no acaben de tenir la duresa que se li suposa a un cotxe amb denominació Sport. Però això és qüestió de gustos i el que de debò importa és la noblesa sobre l'asfalt, i en aquest sentit no cal patir.