A imatge i semblança del germà gran
El Volkswagen Passat arriba a la setena generació sense variar l'estil però inspirant-se en el Phaeton per acostar-se als models «premium» del seu segment en tecnologia i dotació de sistemes per incrementar la seguretat
Per similitud amb la denominació del cotxe i utilitzant una expressió ben pròpia dels joves, es podria exclamar: «Quina passada!». Però en tractar-se d'un model dirigit a un altre tipus de públic, resulta més adient dir: «Renoi, quin nivell!». Aquest és l'efecte que produeix la setena generació del Volkswagen Passat, que arribarà el mes que ve al mercat estatal precedida pels 37 anys d'història de les seves antecessores i més de 15 milions d'unitats venudes arreu del món. Ara, però, es desmarca dels models generalistes del segment D i, sense grans variacions respecte dels seus preus anteriors, agafa com a model l'exclusiu Phaeton –el germà gran– i s'acosta molt més cap als del sector premium.
Amb les mateixes mides de l'anterior i un estil continuista, el nou Passat reflecteix un superior nivell de distinció procedent d'unes línies aparentment més simplificades i el frontal posat al dia. Dins l'habitacle, tot un conjunt de detalls fan que la percepció de superior qualitat sigui immediata. I estructuralment ha rebut millores al xassís, enfocades a augmentar la rigidesa, l'agilitat, el confort i, en definitiva, les bones sensacions que el conductor té al volant d'aquest automòbil. El nou Passat disposa de tecnologia dirigida a estalviar combustible –fins a un 18%– i incrementar la seguretat. Volkswagen anuncia 19 nous sistemes, de sèrie o bé opcionals, alguns reservats fins ara a models de gamma superior. En són exemples el detector de fatiga del conductor, la regulació automàtica de la distància amb frenada d'emergència, el reconeixement de senyals de trànsit i la il·luminació adaptativa.
37 versions.