Canals

A imatge i semblança del germà gran

El Volkswagen Passat arriba a la setena generació sense variar l'estil però inspirant-se en el Phaeton per acostar-se als models «premium» del seu segment en tecnologia i dotació de sistemes per incrementar la seguretat

Per similitud amb la denominació del cotxe i utilitzant una expressió ben pròpia dels joves, es podria exclamar: «Quina passada!». Però en tractar-se d'un model dirigit a un altre tipus de públic, resulta més adient dir: «Renoi, quin nivell!». Aquest és l'efecte que produeix la setena generació del Volkswagen Passat, que arribarà el mes que ve al mercat estatal precedida pels 37 anys d'història de les seves antecessores i més de 15 milions d'unitats venudes arreu del món. Ara, però, es desmarca dels models generalistes del segment D i, sense grans variacions respecte dels seus preus anteriors, agafa com a model l'exclusiu Phaeton –el germà gran– i s'acosta molt més cap als del sector premium.

Amb les mateixes mides de l'anterior i un estil continuista, el nou Passat reflecteix un superior nivell de distinció procedent d'unes línies aparentment més simplificades i el frontal posat al dia. Dins l'habitacle, tot un conjunt de detalls fan que la percepció de superior qualitat sigui immediata. I estructuralment ha rebut millores al xassís, enfocades a augmentar la rigidesa, l'agilitat, el confort i, en definitiva, les bones sensacions que el conductor té al volant d'aquest automòbil. El nou Passat disposa de tecnologia dirigida a estalviar combustible –fins a un 18%– i incrementar la seguretat. Volkswagen anuncia 19 nous sistemes, de sèrie o bé opcionals, alguns reservats fins ara a models de gamma superior. En són exemples el detector de fatiga del conductor, la regulació automàtica de la distància amb frenada d'emergència, el reconeixement de senyals de trànsit i la il·luminació adaptativa.

37 versions.

La combinació entre cinc motors de gasolina d'injecció directa –un dels quals també pot funcionar únicament amb gas natural–, tres turbodièsel, canvi manual o automàtic DSG de 6 o 7 marxes, tracció davantera o total 4Motion i tres nivells d'acabats –Edition, Advance i Highline–, dóna com a resultat una gamma de 37 versions del nou Passat, 19 amb carrosseria berlina i les altres, en format familiar (Variant), 4 centímetres més alta.

MOTORS DE GASOLINA: 1.4 TSI.
122 CV i 200 Nm. Consum: 6,3 l/100 km. CO2: 145 g/km.
1.8 TSI.
160 CV i 250 Nm. Consum: 6,9 l/100 km. CO2: 160 g/km.
2.0 TSI.
211 CV i 280 Nm. Consum: 7,7 l/100 km. CO2: 180 g/km.
3.6-V6 FSI.
300 CV i 350 Nm. Consum: 9,2 l/100 km. CO2: 215 g/km.
MOTOR DE GAS NATURAL: 1.4 TSI Ecofuel.
150 CV i 220 Nm. Consum: 4,3 l/100 km. CO2: 117 g/km.
MOTORS DE GASOIL: 1.6 TDI.
105 CV i 250 Nm. Consum: 4,2 l/100 km. CO2: 109 g/km.
2.0 TDI.
140 CV i 320 Nm. Consum: 4,6 l/100 km. CO2: 119 g/km.
2.0 TDI.
170 CV i 350 Nm. Consum: 5,3 l/100 km. CO2: 139 g/km.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA (berlina):
4,769/2,062/1,470 m.
PREUS: Gasolina.
De 24.620 euros (1.4 TSI 122 CV) a 44.620 euros (3.6-V6 Variant).
Gas.
De 28.880 euros a 32.330 euros (Variant DSG7).
Gasoil.
De 25.240 euros (1.6 TDI) a 38.160 euros (2.0 TDI 170 Variant 4Motion DSG6).
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.