Canals

Per a una protecció millor

Els usuaris de motos de carretera ja disposen del collar en què fa deu anys va començar a treballar el doctor Chris Leatt. Limita les conseqüències de les grans flexions de la zona cervical

Les lesions cervicals figuren entre les més greus que es poden patir a causa d'una caiguda en moto. Com a conseqüència de la brusquedat del cop, es poden produir flexions excessives i repetides –laterals, endavant o enrere, i en diferents angles– del cap i la nuca, les quals poden derivar en danys irreversibles. L'any 2007 va cridar l'atenció veure que la majoria dels pilots de motos presents al Ral·li Dakar utilitzaven el denominat Leatt-Brace, un collar de protecció fixat al casc –sempre integral– que el doctor Chris Leatt havia començat a desenvolupar sis anys abans a Sud-àfrica quan el fill d'un amic seu va patir un accident en una cursa de motocròs. El principi de funcionament d'aquest aparell és molt simple: transferir a la part superior del pit i l'esquena l'energia que en cas d'impacte reben el cap i la zona cervical.

Equipament habitual.

La utilització del collar de protecció s'ha anat implantant obligatòriament en moltes especialitats competitives del motor –cotxes, karts i motos– i en esports extrems, fins al punt que ja forma part de l'equipament habitual dels pilots i practicants. A banda d'això, amb el pas del temps el Leatt-Brace ha esdevingut un dels productes més guardonats. I ara Leatt afegeix a la seva gamma dirigida als usuaris de motos tot terreny i trail, karts i BTT, el collar STX, específic per als usuaris de motos de carretera i pilots de motociclisme de velocitat. Està fet de fibra de vidre reforçada amb resina de poliamida, està disponible amb tres talles i ajustable, i el seu disseny permet col·locar-lo damunt de diferents tipus de jaquetes i granotes de cuir. A més, és compatible amb un bon assortiment de cascos integrals, fins i tot els de tipus convertible.

Amb deu anys de constant investigació, desenvolupament i innovació, la premissa de Leatt segueix sent «estar molt a prop de l'usuari i conèixer la seva opinió per poder-li oferir les màximes garanties de seguretat i confort», tal com afirma Lenny Karsmakers, responsable de màrqueting d'aquesta marca a Europa. Talio, distribuïdor oficial de Leatt a l'Estat espanyol, anuncia un preu de 399 euros per a aquest collar que tots els usuaris de motos haurien d'arribar a considerar com un element imprescindible de protecció, tant en carretera com en circulació dins la ciutat.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.