Per a una protecció millor
Els usuaris de motos de carretera ja disposen del collar en què fa deu anys va començar a treballar el doctor Chris Leatt. Limita les conseqüències de les grans flexions de la zona cervical
Les lesions cervicals figuren entre les més greus que es poden patir a causa d'una caiguda en moto. Com a conseqüència de la brusquedat del cop, es poden produir flexions excessives i repetides –laterals, endavant o enrere, i en diferents angles– del cap i la nuca, les quals poden derivar en danys irreversibles. L'any 2007 va cridar l'atenció veure que la majoria dels pilots de motos presents al Ral·li Dakar utilitzaven el denominat Leatt-Brace, un collar de protecció fixat al casc –sempre integral– que el doctor Chris Leatt havia començat a desenvolupar sis anys abans a Sud-àfrica quan el fill d'un amic seu va patir un accident en una cursa de motocròs. El principi de funcionament d'aquest aparell és molt simple: transferir a la part superior del pit i l'esquena l'energia que en cas d'impacte reben el cap i la zona cervical.
Equipament habitual.
Amb deu anys de constant investigació, desenvolupament i innovació, la premissa de Leatt segueix sent «estar molt a prop de l'usuari i conèixer la seva opinió per poder-li oferir les màximes garanties de seguretat i confort», tal com afirma Lenny Karsmakers, responsable de màrqueting d'aquesta marca a Europa. Talio, distribuïdor oficial de Leatt a l'Estat espanyol, anuncia un preu de 399 euros per a aquest collar que tots els usuaris de motos haurien d'arribar a considerar com un element imprescindible de protecció, tant en carretera com en circulació dins la ciutat.