Canals

Mana l'elegància

Aquest és el model estel·lar de SYM el 2011. Un escúter de roda alta dotat de dos motors molt refinats, qualitat de components i línia elegant

No és cap secret que SYM ha acon­se­guit fer-se un nom al con­ti­nent euro­peu gràcies a tres valors que mar­quen el tarannà d'aquesta marca i la filo­so­fia que aplica en la fabri­cació de nous models: bona relació entre qua­li­tat i preu, tec­no­lo­gia i dis­seny. Tres con­cep­tes que són ben pre­sents en el nou escúter HD-2, el pro­ducte estel·lar de la gamma 2011 –amb permís del model elèctric que es pre­sen­tarà ben aviat– i que esdevé la versió ele­gant del bàsic HD, un dels models de SYM més venuts al mer­cat esta­tal.

El més des­ta­ca­ble és que, tot i trac­tar-se de l'evo­lució d'un model prou ben cone­gut, gai­rebé tots els seus com­po­nents són nous. La car­ros­se­ria, per exem­ple, no només es veu més har­mo­nit­zada, sinó que dis­posa d'inter­mi­tents inte­grats, esca­pa­ment més modern i sigui quin sigui el color està rema­tada amb tona­li­tat titani. Les llan­des, de cinc braços dobles, són més avant­guar­dis­tes i el doble far davan­ter mul­ti­con­vex fa con­junt amb la gra­e­lla davan­tera del radi­a­dor, aca­bada amb per­fils cro­mats.

A més, tot el con­junt plàstic –de supe­rior qua­li­tat– està més ben aca­bat i defi­nit amb ajus­ta­ments més efi­ci­ents. I el seient té una nova escuma inte­rior, un nou enta­pis­sat més agra­da­ble. Si ens refe­rim al sen­tit pràctic, sota el seient hi ha una con­si­de­ra­ble capa­ci­tat de càrrega i aquest escúter dis­posa d'immo­bi­lit­za­dor electrònic. Tot ple­gat explica la decisió de l'impor­ta­dor per fer marxa enrere en els plans ini­ci­als i por­tar ràpida­ment cap aquí l'HD-2

Xassís opti­mit­zat.

L'ele­gant i ben per­fi­lada car­ros­se­ria reco­breix un nou xassís de sol­da­du­res auto­ma­tit­za­des i vis­to­si­tat exem­plar. Les seves geo­me­tries són sem­blants a les de l'ante­rior HD, però ha estat opti­mit­zat i rea­lit­zat amb tubs de dife­rent espes­sor, amb la qual cosa s'obté una con­ducció més pre­cisa i ferma. De la mateixa manera que també s'ha millo­rat el com­por­ta­ment el nou equip de fre­nada, amb dis­cos wave. Els pneumàtics són Max­xis de gamma mit­jana-alta, que afer­ren molt més el con­junt a l'asfalt i aug­men­ten la segu­re­tat.

Quant a l'apar­tat motriu, els dos motors mono­cilíndrics de 125 i 200 cc dis­po­sen ara de d'injecció electrònica Kei­hin –més pre­cisa– i nous com­po­nents interns de supe­rior qua­li­tat, pro­ce­dents del Japó, que aug­men­ten la finesa de fun­ci­o­na­ment glo­bal d'aquests pro­pul­sors i la seva dura­bi­li­tat.

MOTORS:
Monocilíndrics.124,5 i 171,2 cc. 4 temps.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica.
ENGEGADA:
Elèctrica i a pedal.
REFRIGERACIÓ:
Líquida.
CANVI:
Automàtic.
SUSPENSIONS:
Forquilla davantera convencional / Doble amortidor posterior.
FRENS:
Discos de 226 i 220 mm.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
2,070/0,760/1,240 m.
PES:
145 kg.
PREU:
2.999 euros (125 cc) i 3.299 euros (200 cc)..
WEB:

Dos escúters ferms, agradables i més que solvents

La posició de conducció que ofereixen els SYM HD-2 de 125 i 200 cc és realment bona, amb comandaments de bon tacte i correcta col·locació i un seient especialment còmode gràcies al lleuger recolzament lumbar. El passatger també se sent millor gràcies a una subjecció posterior més agradable al tacte. En tot moment el xassís es mostra ferm i dinàmic. N'emana una sensació de rigidesa superior a la de l'anterior HD i proporciona una agradable maniobrabilitat i bona estabilitat. La frenada, amb els nous discos wave i pinces amb doble pistó, és progressiva en la roda davantera i contundent en la posterior, i dóna una notable sensació de seguretat. Els motors són realment progressius i trameten finesa de funcionament, amb un so agradable. El de 125 cc destaca pel baix consum de gasolina i un funcionament més còmode que el de 200 cc, notablement més enèrgic i més capaç en ús fora de la ciutat.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.