Canals

La constant evolució

En la seva tercera generació, el Toyota Yaris ofereix més amplitud interior i una superior percepció de qualitat. Amb carrosseria de tres i cinc portes, està fet per agradar a un ampli ventall de públic

La tercera generació del Yaris representa un bon avenç respecte del seu antecessor i reflecteix d'allò més bé el paper que té en l'estratègia de Toyota. Dels deu centímetres que ha crescut en llargada, la meitat corresponen a la distància entre eixos, amb la qual cosa l'increment repercuteix tant dins un habitacle tres centímetres més ample com en la capacitat del maleter (286 litres en configuració normal). La carrosseria és més rígida i alhora més lleugera, la part frontal estrena la nova imatge de Toyota i amb un Cx de 0,287 esdevé una referència en aerodinàmica dins el segment B; un detall que hi té a veure és el netejaparabrisa únic.

A l'interior, nous materials i més percepció de qualitat, seients redissenyats, superior aïllament acústic i un canvi notable en la distribució del davantal. I és que el quadre d'instruments ja no queda en posició central sinó rere el volant, ara uns graus més vertical per millorar la posició de conducció. En el nou Yaris ha desaparegut la possibilitat de moure longitudinalment la banqueta posterior, un recurs que pel que sembla ben pocs trobaran a faltar.

Quant a motors, dos de gasolina i un turbodièsel. I a mitjan any que ve, propulsió híbrida. El motor més petit és el conegut VVT-i 1.0 de tres cilindres, que entre els anys 2007 i 2010 va acaparar quatre vegades el premi al millor propulsor de menys d'un litre de cilindrada. El VVT-i 1.33 també ha demostrat amb escreix la seva solvència; com a alternativa al canvi manual de sis marxes també es pot disposar opcionalment de l'automàtic Multidrive S, de variador continu i set relacions. I també d'un sistema Start/Stop evolucionat. El motor dièsel és el D-4D 1.4, amb canvi manual de sis marxes o robotitzat.

Tres nivells.

Disponible en carrosseries de tres i cinc portes, el nou Toyota Yaris ha estat sotmès a un procés d'aprimament en diferents apartats. Ja se sap, una mica aquí, una mica allà, i al final 20 quilos més lleuger que el seu antecessor. I també més àgil, amb un diàmetre de gir de només 9,4 metres que s'agraeix sobretot en circulació dins la ciutat. La gamma del nou Yarisi es diversifica en tres definicions –Live, Active i Sport– ben diferenciades. En qualsevol cas, l'equipament de sèrie prioritza la seguretat amb elements com ara els set airbags, el control d'estabilitat o el sistema de reducció del risc de fuetades cervicals als seients davanters. I a partir de l'Active, aire condicionat i l'interessant Toyota Touch, amb pantalla tàctil multifunció, ordinador, Bluetooth i càmera posterior d'aparcament.

VERSIONS DE GASOLINA: Yaris 70. 998 cc. 69 CV i 93 Nm. Consum mitjà: 4,8 l/100 km. CO2: 111 g/km. Yaris 100. 1.329 cc. 99 CV i 125 Nm. Consum mitjà: 5,2 l/100 km. CO2: 120 g/km. VERSIÓ DE GASOIL: Yaris 90 D. 1.364 cc. 90 CV i 205 Nm. Consum mitjà: 3,9 l/100 km. CO2: 104 g/km. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 3,885/1,695/1,510 m. PREUS GASOLINA: De 10.650 euros (1.0 Live 3 portes) a 15.500 euros (1.33 Sport 5 portes). PREUS GASOIL: De 12.650 euros (Live 3 portes) a 15.500 euros (Sport 5 portes).
WEB:
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.