La constant evolució
En la seva tercera generació, el Toyota Yaris ofereix més amplitud interior i una superior percepció de qualitat. Amb carrosseria de tres i cinc portes, està fet per agradar a un ampli ventall de públic
La tercera generació del Yaris representa un bon avenç respecte del seu antecessor i reflecteix d'allò més bé el paper que té en l'estratègia de Toyota. Dels deu centímetres que ha crescut en llargada, la meitat corresponen a la distància entre eixos, amb la qual cosa l'increment repercuteix tant dins un habitacle tres centímetres més ample com en la capacitat del maleter (286 litres en configuració normal). La carrosseria és més rígida i alhora més lleugera, la part frontal estrena la nova imatge de Toyota i amb un Cx de 0,287 esdevé una referència en aerodinàmica dins el segment B; un detall que hi té a veure és el netejaparabrisa únic.
A l'interior, nous materials i més percepció de qualitat, seients redissenyats, superior aïllament acústic i un canvi notable en la distribució del davantal. I és que el quadre d'instruments ja no queda en posició central sinó rere el volant, ara uns graus més vertical per millorar la posició de conducció. En el nou Yaris ha desaparegut la possibilitat de moure longitudinalment la banqueta posterior, un recurs que pel que sembla ben pocs trobaran a faltar.
Quant a motors, dos de gasolina i un turbodièsel. I a mitjan any que ve, propulsió híbrida. El motor més petit és el conegut VVT-i 1.0 de tres cilindres, que entre els anys 2007 i 2010 va acaparar quatre vegades el premi al millor propulsor de menys d'un litre de cilindrada. El VVT-i 1.33 també ha demostrat amb escreix la seva solvència; com a alternativa al canvi manual de sis marxes també es pot disposar opcionalment de l'automàtic Multidrive S, de variador continu i set relacions. I també d'un sistema Start/Stop evolucionat. El motor dièsel és el D-4D 1.4, amb canvi manual de sis marxes o robotitzat.
Tres nivells.