Per damunt de tot, gens convencional
Amb una porta al costat del conductor i dues a l'altra banda, el Veloster és més que innovador. I, a més, estrena el primer motor de gasolina amb injecció directa de Hyundai i també la transmissió de doble embragatge
El Hyundai Veloster pertany a aquell tipus d'automòbils que ja al primer cop d'ull destaquen per l'originalitat. En aquest cas portada a l'extrem, ja que a la banda esquerra de la carrosseria cupè –la del conductor– hi ha una porta i a la dreta, dues. També exhibeix la seva forta personalitat amb un vidre posterior que acaba formant part del sostre; i, se'l miri per on se'l miri, amb un munt de detalls en el disseny. Dins l'habitacle, de quatre places, si fa no fa el mateix. El presideix un davantal ben encertat, disposa de dos seients davanters de tall esportiu i, per descomptat, no falten detalls poc convencionals que s'adiuen amb un conjunt que, més enllà de l'estètica, també mostra un gran nivell de qualitat.
El Veloster estrena el primer motor de gasolina de Hyundai amb injecció directa, acoblat a un canvi manual de sis marxes o bé a la transmissió automàtica de doble embragatge i també sis relacions, una altra novetat que la marca coreana ha reservat per a la versió Sport DCT. Els 2,64 metres de distància entre eixos són un bon indicatiu que dins l'habitacle no hi falta espai. Tot i que de dimensions una mica reduïdes, la porta posterior del costat dret resulta pràctica. Qui viatgi assegut a les places posteriors tindrà un espai correcte per a les cames, però amb la part del sostre de vidre sobre el cap notarà els efectes del sol. Al davant, molt d'espai, seients en posició força baixa i una molt bona posició de conducció. I qui es pregunti fins on les formes i dimensions del cotxe poden condicionar el maleter, que no pateixi per la capacitat (320 litres).
Accelerar de 0 a 100 km/h en pràcticament 10 segons no és propi d'un cotxe amb pretensions esportives. I aquí el Veloster demostra que d'esportiu només en té l'aspecte. Una altra cosa serà si un dia Hyundai el dota d'un motor amb empenta superior i suspensions més rígides. Ara com ara és un cotxe que en carretera s'inscriu dins la normalitat i que, tot i els seus 140 CV, té un tarannà tranquil. Va bé i manté sense problemes règims molt baixos amb marxes llargues, però es mostra lent en recuperacions, fins i tot si el conductor l'ajuda amb el canvi, tot un exemple de precisió.
De moment, tres versions; més endavant, les Sport S
Doble sortida d'escapament en posició central, imitació de sortides d'aire al capó, llums de LED –tant els de dia com els posteriors– i fars de boira. Aquests són alguns dels elements comuns en tota la gamma del Hyundai Veloster, que també té sis coixins de seguretat, control d'estabilitat, advertidor de pèrdua de pressió dels pneumàtics i pantalla multifunció. Qui prefereixi el climatitzador en lloc de l'aire condicionat, disposar de control de creuer o canviar les llandes de 17 polzades per unes de 18 ho té en la versió Sport (23.490 euros), a més de tapisseria mixta de tela i cuir sintètic per als seients i ajustament lumbar en el del conductor. I per 24.140 euros, tot això i transmissió de doble embragatge DCT, amb palanques al volant. Més endavant hi haurà les versions Sport S (des de 28.990 euros), amb pedals d'alumini, sostre panoràmic, tapisseria de cuir, càmera d'aparcament i seients calefactables.