Canals

Amb l'etiqueta de l'exclusivitat

Citroën augmenta la línia de models distintius amb el DS5, un model d'estil molt propi i dotat d'una figura robusta i escultural amb què els amants del refinament i l'exquisidesa no passaran desapercebuts

El DS5 és el ter­cer model de la línia dis­tin­tiva de Citroën. Si el DS3, el pri­mer de la nis­saga, té un clar com­po­nent espor­tiu i el DS4 s'ens mos­tra com un cotxe emi­nent­ment dife­ren­ci­a­dor, el DS5 exhi­beix l'eti­queta de l'exclu­si­vi­tat. No és un cupè, ni una ber­lina, ni tam­poc un cotxe fami­liar, tot i que les sem­blan­ces amb cadas­cun d'aquests tres con­cep­tes hi són. Qui vul­gui bus­car més diferències amb la ber­lina C5 en tro­barà més, com els 25 cm menys de llar­gada, que no només el fan ser més com­pacte sinó també més àgil i reac­tiu.

A Cata­lu­nya el tin­drem al març de l'any que ve, quan ja farà tres mesos que haurà començat a cir­cu­lar en les car­re­te­res fran­ce­ses. Allà valdrà entre 25.000 i 42.000 euros –segons les ver­si­ons– i, pel que diuen, aquí cos­tarà una mica menys. De l'apa­rença robusta i també escul­tu­ral del Citroën DS5, ja n'havíem tin­gut un anti­cip amb el con­cept car Sport Lounge. I pel que fa a l'inte­rior, ens tro­bem amb un habi­ta­cle amb con­no­ta­ci­ons dels d'aeronàutica, amb coman­da­ments repar­tits entre el lloc habi­tual i el sos­tre. La ver­ti­ca­li­tat del volant i la palanca curta del canvi con­tri­bu­ei­xen al fet que la posició de con­ducció faci pen­sar en la que s'escau­ria en un cupè. L'ambi­ent, a bord, és sedant i la qua­li­tat gene­ral, a prova dels més exi­gents. No podria ser d'altra manera quan a Citroën hi ha qui afirma que aquest DS5 –se'n pre­ve­uen ven­dre 40.000 uni­tats a l'any–, és com la indus­tri­a­lit­zació de l'alta cos­tura tan típica­ment fran­cesa.

Si ho mirem bé, el DS5 no és el model de gamma més alta de Citroën, ja que no dis­posa de la sus­pensió hidràulica del C5. Però per si mateix i per l'equi­pa­ment que té, és molt ambiciós. Dis­posa d'ele­ments com el con­trol de llums de car­re­tera automàtics, segona gene­ració d'alerta de canvi invo­lun­tari de car­ril, llums de boira gira­to­ris, càmera de marxa enrere i pro­jecció de la infor­mació al con­duc­tor en el para­brisa (Head up Dis­play). En motors, es pot triar entre els dos de gaso­lina, els dos de gasoil o bé l'Hybrid 4, el més avant­guar­dista de tots.

MOTORS DE GASOLINA: THP 155.
1.598 cc. 156 CV i 240 Nm. Consum mitjà: 7,1 l/100 km. CO2: 165 g/km.
THP 200.
1.598 cc. 200 CV i 275 Nm. Consum mitjà: 6,7 l/100 km. CO2: 155 g/km.
MOTORS DE GASOIL: e-HDi 110.
1.560 cc. 112 CV i 270 Nm. Consum mitjà: 4,4 l/100 km. CO2: 114 g/km.
HDi 160.
1.997 cc. 163 CV i 340 Nm. Consum mitjà: 4,9 (5,9) l/100 km. CO2: 129 (154) g/km.
Hybrid 4:
1.997 cc. 163 CV i 300 Nm. Motor elèctric de 37 CV i 200 Nm. Consum mitjà: 3,8 l/100 km. CO2: 99 g/km.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,530/1,850/1,508 m.
WEB:
www.citroen.es Els valors entre parèntesi del motor HDi 160 corresponen al canvi automàtic.

El primer Citroën amb tecnologia Hybrid 4

Amb el DS5, Citroën s'estrena en la tecnologia híbrida, que no es preveu sigui utilitzada en cap altre model fora de la gamma DS. Es tracta del conjunt motriu que el grup PSA va estrenar amb Peugeot 3008 Hybrid 4, el primer del món a partir d'un propulsor tèrmic de gasoil. Una rodeta en la consola central deixa triar entre quatre modes de funcionament: automàtic (combina el motor tèrmic i l'elèctric, i permet realitzar la meitat dels recorreguts urbans i aproximadament una tercera part de la circulació en carretera amb el motor dièsel aturat); elèctric (amb autonomia limitada a 3 km i circulant fins a 60 km/hora); tracció total (el motor elèctric aporta un 40% de la força a l'eix posterior) i Sport, que amb l'acció conjunta dels dos motors rendeix 200 CV i 450 Nm. Per estimular la conducció ecològica, en la versió Hybrid 4 del DS5 el Head up Display projecta la informació en el parabrisa en dues tonalitats.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.