Recàrrega sense cables
Audi treballa en el desenvolupament d'un sistema de recàrrega per inducció de les bateries dels vehicles elèctrics, una tecnologia en què la marca alemanya hi veu molt camp per córrer
En aquests moments pot semblar ciència-ficció, però Audi no només hi creu, sinó que hi treballa. Per a la firma alemanya, la recàrrega de les bateries dels seus futurs vehicles elèctrics e-tron no ha de dependre d'un endoll i un cable: hi veu una possibilitat molt més avançada basada en el sistema sense cables. Si en el dia a dia ha quedat prou clar que el wireless és una aplicació a l'abast de tothom, per què no ho ha de ser en la mobilitat d'un futur cada vegada més immediat? Björn Elias, responsable del projecte, explica que «l'objectiu d'Audi és oferir als clients un sistema de recàrrega d'acord amb un vehicle de categoria premium, fàcil d'utilitzar, totalment automàtic i sense connexions mecàniques». «El principi elegit és el de la inducció –hi afegeix–, prou conegut en diferents àmbits, des dels raspalls de dents elèctrics fins a les plaques de cuina.»
La companyia americana Wi Tricity Corporation, sòcia d'Audi en la investigació de la recàrrega sense cables, subministra els components fonamentals: una bobina primària col·locada al terra –com ara en una plaça d'aparcament– i una altra de secundària instal·lada a la part inferior del vehicle. N'hi ha prou aturant l'automòbil sobre la zona on hi ha la bobina primària perquè el corrent altern que hi circula creï el camp magnètic que provoca el voltatge induït en la bobina del vehicle i generi la càrrega de les bateries.
Segons Audi, a la bobina primària no l'afecten les inclemències meteorològiques –el camp magnètic només es produeix quan hi ha un vehicle aturat damunt seu– ni comporta cap mena de risc envers les persones o els animals. Anant una mica més lluny, aquesta tecnologia també es podria integrar en la infraestructura del trànsit, en aparcaments públics o fins i tot en les zones d'aturada just davant dels semàfors.