Canals

Ampli, robust i a bon preu

Citroën ha anticipat uns mesos l'arribada del C-Elysée, una berlina de tres cossos amb gran amplitud interior i una solidesa a tota prova

Citroën tenia previst iniciar la comercialització del C-Elysée al mercat estatal dins el primer trimestre de l'any que ve. però en veure que tota la gamma d'aquest model s'ajusta als requisits del PIVE (programa d'incentius al vehicle eficient) ha canviat els plans i el ven des d'aquest mes. Construït a la planta de la marca francesa a Vigo sobre la prou ben coneguda plataforma del C3 –adaptada a les superiors mides– el C-Elysée se'ns presenta com un automòbil absolutament nou –no deriva de cap dels models existents– en el que la identitat de Citroën queda perfectament plasmada en la part frontal i que ofereix amplitud i robustesa a un preu d'allò més interessant.

Els 2,65 metres de distància entre eixos són un valor de referència i el C-Elysée els transforma en una amplitud realment notable per als ocupants de les places posteriors, que tindran la sensació de viatjar en un cotxe de mida superior. I el maleter, amb 506 litres de capacitat, no queda precisament curt. La llàstima és que en lloc de la típica tapa no hi hagi una porta completa. I tampoc no hi seria de més la regulació del volant en profunditat, tot i que els múltiples ajustaments del seient del conductor possibiliten en la majoria de casos una postura natural i còmoda. És en aquesta mena de detalls, així com en els plàstics i el disseny del davantal, i en la intemporalitat dels teixits de la tapisseria, on queda reflectida la condició low cost d'aquest model, que no per això renuncia al control d'estabilitat, els llums de boira, l'aire condicionat o el kit de mans lliures Bluetooth en un equipament de sèrie que deixa la pintura metal·litzada i una completa llista d'accessoris com a úniques opcions en tota la gamma.

La componen dos nivells d'equipament (Seduction i Exclusive, amb una diferència de 1.100 euros i limitador de velocitat, alçavidres posteriors elèctrics i llandes d'alumini de 16 polzades entre els elements de sèrie afegits en la segona) i tres motors, tots amb canvi manual de cinc marxes. Són inèdits els dos de gasolina –el VTi 72 pertany a la nova generació de propulsors de tres cilindres Pure Tech– i de qualitats perfectament reconegudes el turbodièsel 1.6 HDi. Sabent que els plans de Citroën són fer arribar el C-Elysée a tots els països en desenvolupament, queda clar que els quatre milions de quilòmetres recorreguts en el seu desenvolupament garanteixen amb escreix la seva robustesa.

MOTORS DE GASOLINA: VTi 72. 1.199 cc. 72 CV i 110 Nm. Consum mitjà: 5,2 l/100 km. CO2: 119 g/km. VTi 115. 1.587 cc. 115 CV i 150 Nm. Consum mitjà: 6,4 l/100 km. CO2: 148 g/km. MOTOR DE GASOIL: HDi 92 FAP. 1.560 cc. 91 CV i 230 Nm. Consum mitjà: 4,1 l/100 km. CO2: 108 g/km. SUSPENSIONS: McPherson/Eix deformable. FRENS: Discos 266 mm/Tambors 203 mm. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 4,427/1,748/1,466 m. PREU: De 13.650 euros (VTi 72 Seduction) a 18.050 (HDi 92 Exclusive). WEB: www.citroen.es. Tots els valors de consum i emissions, amb pneumàtics de baixa resistència.

Fàcil de conduir

El Citroën C-Elysée respon a les necessitats dels que necessiten un cotxe de plantejament senzill, amb arquitectura tradicional de tres volums i per ser utilitzat com a vehicle únic de la casa i sense condicionants d'espai i amplitud quan es tracta de viatjar en família. En la presentació d'aquest model vam circular per una bona diversitat de carreteres; es fàcil de conduir, s'agafa bé a l'asfalt i difícilment posarà en cap compromís el seu conductor.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.