Canals

Ampli, robust i a bon preu

Citroën ha anticipat uns mesos l'arribada del C-Elysée, una berlina de tres cossos amb gran amplitud interior i una solidesa a tota prova

Citroën tenia pre­vist ini­ciar la comer­ci­a­lit­zació del C-Elysée al mer­cat esta­tal dins el pri­mer tri­mes­tre de l'any que ve. però en veure que tota la gamma d'aquest model s'ajusta als requi­sits del PIVE (pro­grama d'incen­tius al vehi­cle efi­ci­ent) ha can­viat els plans i el ven des d'aquest mes. Cons­truït a la planta de la marca fran­cesa a Vigo sobre la prou ben cone­guda pla­ta­forma del C3 –adap­tada a les supe­ri­ors mides– el C-Elysée se'ns pre­senta com un automòbil abso­lu­ta­ment nou –no deriva de cap dels models exis­tents– en el que la iden­ti­tat de Citroën queda per­fec­ta­ment plas­mada en la part fron­tal i que ofe­reix ampli­tud i robus­tesa a un preu d'allò més interes­sant.

Els 2,65 metres de distància entre eixos són un valor de referència i el C-Elysée els trans­forma en una ampli­tud real­ment nota­ble per als ocu­pants de les pla­ces poste­ri­ors, que tin­dran la sen­sació de viat­jar en un cotxe de mida supe­rior. I el male­ter, amb 506 litres de capa­ci­tat, no queda pre­ci­sa­ment curt. La llàstima és que en lloc de la típica tapa no hi hagi una porta com­pleta. I tam­poc no hi seria de més la regu­lació del volant en pro­fun­di­tat, tot i que els múlti­ples ajus­ta­ments del seient del con­duc­tor pos­si­bi­li­ten en la majo­ria de casos una postura natu­ral i còmoda. És en aquesta mena de detalls, així com en els plàstics i el dis­seny del davan­tal, i en la intem­po­ra­li­tat dels tei­xits de la tapis­se­ria, on queda reflec­tida la con­dició low cost d'aquest model, que no per això renun­cia al con­trol d'esta­bi­li­tat, els llums de boira, l'aire con­di­ci­o­nat o el kit de mans lliu­res Blu­e­to­oth en un equi­pa­ment de sèrie que deixa la pin­tura metal·lit­zada i una com­pleta llista d'acces­so­ris com a úniques opci­ons en tota la gamma.

La com­po­nen dos nivells d'equi­pa­ment (Seduc­tion i Exclu­sive, amb una diferència de 1.100 euros i limi­ta­dor de velo­ci­tat, alçavi­dres poste­ri­ors elèctrics i llan­des d'alu­mini de 16 pol­za­des entre els ele­ments de sèrie afe­gits en la segona) i tres motors, tots amb canvi manual de cinc mar­xes. Són inèdits els dos de gaso­lina –el VTi 72 per­tany a la nova gene­ració de pro­pul­sors de tres cilin­dres Pure Tech– i de qua­li­tats per­fec­ta­ment reco­ne­gu­des el tur­bodièsel 1.6 HDi. Sabent que els plans de Citroën són fer arri­bar el C-Elysée a tots els països en desen­vo­lu­pa­ment, queda clar que els qua­tre mili­ons de quilòmetres recor­re­guts en el seu desen­vo­lu­pa­ment garan­tei­xen amb escreix la seva robus­tesa.

MOTORS DE GASOLINA: VTi 72. 1.199 cc. 72 CV i 110 Nm. Consum mitjà: 5,2 l/100 km. CO2: 119 g/km. VTi 115. 1.587 cc. 115 CV i 150 Nm. Consum mitjà: 6,4 l/100 km. CO2: 148 g/km. MOTOR DE GASOIL: HDi 92 FAP. 1.560 cc. 91 CV i 230 Nm. Consum mitjà: 4,1 l/100 km. CO2: 108 g/km. SUSPENSIONS: McPherson/Eix deformable. FRENS: Discos 266 mm/Tambors 203 mm. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 4,427/1,748/1,466 m. PREU: De 13.650 euros (VTi 72 Seduction) a 18.050 (HDi 92 Exclusive). WEB: www.citroen.es. Tots els valors de consum i emissions, amb pneumàtics de baixa resistència.

Fàcil de conduir

El Citroën C-Elysée respon a les necessitats dels que necessiten un cotxe de plantejament senzill, amb arquitectura tradicional de tres volums i per ser utilitzat com a vehicle únic de la casa i sense condicionants d'espai i amplitud quan es tracta de viatjar en família. En la presentació d'aquest model vam circular per una bona diversitat de carreteres; es fàcil de conduir, s'agafa bé a l'asfalt i difícilment posarà en cap compromís el seu conductor.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.