Canals

Concepte innovador

La tercera variant de la Sèrie 3 de BMW arribarà al mes de juny. Combinarà el dinamisme de la berlina amb la versatilitat de la carrosseria familiar

L'elegància és un dels dis­tin­tius d'aquest con­cepte i deno­mi­nació Gran Turismo que BMW va estre­nar en la Sèrie 5 i amb els quals d'aquí a tres mesos ofe­rirà una inno­va­dora versió dins la gamma de la Sèrie 3. És un model dotat d'una gran per­so­na­li­tat, amb repar­ti­ment de pesos exac­ta­ment igual per a cada eix, una aero­dinàmica molt afi­nada (Cx de 0,29) i que tant par­ti­cipa de l'espor­ti­vi­tat de la ber­lina com de la fun­ci­o­na­li­tat del Tou­ring. En relació amb aquest és 22 cm més llarg –11 dels quals cor­res­po­nen a distància entre eixos– i 8,1 més alt, la qual cosa ha permès enlai­rar els seients 5,9 cm i no només fer més còmode l'accés a l'habi­ta­cle, sinó també millo­rar la visi­bi­li­tat cap a l'exte­rior.

Amb l'incre­ment de la distància entre eixos també s'han gua­nyat 7 cm d'espai per a les pla­ces poste­ri­ors a l'altura del punt més alt de la ban­queta. I per aca­bar d'arro­do­nir la como­di­tat dels seus ocu­pants, com­pa­ra­ble a la que ofe­rei­xen els models del seg­ment supe­rior, els res­pat­llers es poden recli­nar. L'arqui­tec­tura d'aquest cotxe pos­si­bi­lita un male­ter de 520 litres de volum útil (25 més que en la car­ros­se­ria fami­liar), amb doble fons i ampli­a­ble fins a 1.600 litres si es ple­guen els seients. I qui vul­gui estal­viar-se la clau o les mans per obrir la porta, dins les opci­ons hi ha el sis­tema d'ober­tura automàtica.

El BMW Sèrie 3 Gran Turismo arri­barà amb tres motors de gaso­lina i dos tur­bodièsel, tots amb l'efi­ci­ent tec­no­lo­gia Twin Power Turbo i canvi manual de sis mar­xes que opci­o­nal­ment podrà ser subs­tituït per una trans­missió automàtica de vuit rela­ci­ons, que a més d'una supe­rior como­di­tat de con­ducció redu­eix el con­sum de com­bus­ti­ble. Poc després arri­ba­ran les ver­si­ons amb tracció total intel·ligent xDrive i la 325d, que amb 218 CV i 450 Nm serà la més pode­rosa entre les tur­bodièsel. Pel que fa als aca­bats, hi haurà tres línies el nom de les quals –Sport, Luxury i Modern– és prou explícit del que con­te­nen. I per a qui vul­gui accen­tuar el dina­misme del Sèrie 3 Gran Turismo, el kit espor­tiu M inclou ele­ments i colors exclu­sius per a la car­ros­se­ria i dins l'habi­ta­cle, i xassís més baix.

MOTORS DE GASOLINA: 320i. 1.997 cc. 4 cilindres. 184 CV i 270 Nm. Consum mitjà: 6,6 l/100 km. CO2: 153 g/km. 328i. 1.997 cc. 4 cilindres. 245 CV i 350 Nm. Consum mitjà: 6,7 l/100 km. CO2: 156 g/km. 335i. 2.979 cc. 6 cilindres. 306 CV i 400 Nm. Consum mitjà: 8,1 l/100 km. CO2: 188 g/km. MOTORS DE GASOIL: 318d. 1.995 cc. 4 cilindres. 143 CV i 320 Nm. Consum mitjà: 4,5 l/100 km. CO2: 119 g/km. 320d. 1.997 cc. 4 cilindres. 184 CV i 380 Nm. Consum mitjà: 4,9 l/100 km. CO2: 129 g/km. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 4,824/1,828/1,508 m. PREU: De 36.900 euros (318d) a 52.500 euros (335i). WEB: www.bmw.es.

Atenció prioritària en el disseny de la part posterior

«Dissenyant l'habitacle ens hem concentrat clarament en la part posterior.» Ho diu Georg Allmendinger, dissenyador de l'interior del Sèrie 3 Gran Turismo, que afirma haver prioritzat «un ambient nou i generosament ampli». És evident, doncs, que tant en formes exteriors com a l'interior aquesta és la part diferenciadora del model que ens ocupa. En canvi, si ens fixem en el davantal veurem que és el propi de la Sèrie 3, amb la part esquerra orientada cap al conductor –que pot disposar de l'última generació del Head-Up Display, amb projecció de dades en color i en una extraordinària definició al parabrisa i directament en el seu camp de visió– i una molt ben dimensionada pantalla a la part superior central. Pel que fa al capítol de sistemes de seguretat, assistència a la conducció i connectivitat, seria realment difícil demanar més del que BMW proposa per a aquest cotxe.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.