El nom li escau molt bé
Conjunta l'agilitat d'una esportiva per gaudir-ne en carreteres sinuoses amb l'estil d'una moto pel dia a dia o per fer-hi llargues distàncies amb confort
La versatilitat és el punt fort d'aquesta moto que arribarà als concessionaris el mes que ve i és el resultat d'importants canvis tècnics i estètics, si se la compara amb l'anterior Tiger. I és que Triumph ha creat una moto que, tenint present l'increment de potència (10 CV) i parell (6 Nm) i la forma com empeny i passa pels revolts, s'adiu molt bé amb la denominació Sport que li ha estat aplicada. Ara bé, la marca de Hinckley també ha volgut que els que es decanten per una bona moto pel dia a dia o amb la qual recórrer llargues distàncies, sols o acompanyats, tinguin en la Tiger Sport 1050 allò que desitgen.
En la més lineal i constant resposta del motor hi tenen a veure no només el nou sistema d'admissió i escapament –la sonoritat també n'ha sortit beneficiada– sinó també les modificacions a la caixa de canvis i l'addició d'una dent a la corona. I una altra dada interessant és que alhora que han pujat les xifres de rendiment també han baixat les de consum –segons la firma anglesa, un 7%– després de l'acurada revisió feta al sistema d'injecció.
A la part cicle, Triumph ha actuat per millorar l'ergonomia, la maniobrabilitat i l'espai de càrrega. Tant el manillar com els seients són més baixos, la qual cosa reverteix en una posició de conducció que s'adiu amb l'esportivitat d'aquesta moto. Tot gràcies al nou subxassís, més resistent i que permet disposar de maletes a banda i banda –amb un sistema que les aïlla dels moviments del xassís– amb capacitat per a un casc integral o fins a 10 quilos de càrrega. En marxa, la precisió i l'estabilitat d'aquesta moto han guanyant punts amb la revisió de les geometries del xassís, la distància entre eixos una mica més llarga i les suspensions ajustables, amb les molles i vàlvules de compressió renovades. Els frens radials amb ABS rematen els avenços tecnològics que presenta aquesta moto d'aspecte imponent i disponible en colors blanc o vermell.
Cosa de detalls
Una moto amb un reclam visual tan poderós com el que té la Tiger Sport 1050 mereix una bona cura en els detalls. I en veure-la no queda cap dubte que Triumph n'hi ha dedicat. Només cal fixar-se en la pinya de comandaments, que el pilot pot accionar totalment sense haver de treure la mà del manillar, en les costures del seient i els resistents materials de la cara seva interna –per assegurar el confort– o en el conjunt dels cargols del motor i la tija.