Tot en ell és superlatiu
Com que les prestacions són l'argument prioritari dels seus clients, la divisió d'altes prestacions de Mercedes- Benz eleva el potencial de l'E 63 a un nivell més propi d'un superesportiu que d'una exclusiva berlina de luxe
Presentem un cotxe que no està previst que arribi al nostre mercat fins d'aquí a uns mesos. Qui es conformi amb la berlina E 63 AMG normal (557 CV) ja la pot comprar ara mateix si està disposat a pagar els 121.200 euros que li costarà. Però qui la vulgui amb tracció total 4Matic (126.000 euros) o bé en versió S haurà d'esperar tant per ella com per la variant familiar (Estate), aquesta última amb un sobrepreu de 3.000 euros.
Això sí, que tingui la certesa que l'espera no serà en va perquè la tracció integral atorga al model capdavanter de la gamma AMG el dinamisme propi d'un superesportiu. Es basa en una caixa de transferència integrada en la transmissió automàtica de set marxes que envia el 33% de la força motriu a les rodes davanteres i manté el 67% restant a l'eix posterior, dotat d'autoblocant. Aquest repartiment proporciona l'essència de conducció que li escau a un AMG, alhora que amb la tracció total la seguretat augmenta considerablement si les condicions d'adherència van a menys.
Tenint present que les prestacions són el factor prioritari pels clients d'AMG i que fins ara els paquets Performance han estat molt demanats, l'entrada en escena de la versió S és lògica. Si conduir un E 63 4Matic tal com ho vam poder fer en la seva presentació internacional per sinuoses carreteres de les zones entre Montserrat i el Montseny ja és tota una experiència, en agafar posteriorment el volant d'un S les diferències es noten des del primer moment, en vivacitat, en dinamisme i en... Què més podem dir quan les dades de la fitxa tècnica expressen molt més que grans dissertacions?
Doncs sí, encara podem explicar que el canvi automàtic permet triar entre quatre programes de conducció, inclòs el doble embragatge en reduccions i funció Race Start per qui vulgui sortir disparat en arrencades; que el control d'estabilitat es pot ajustar en tres modes d'actuació; que les suspensions –la davantera mecànica i la posterior pneumàtica– es poden variar segons els gustos prement una tecla, i que qui no en faci prou amb els quatre discos ventilats de fre de 360 mm els podrà canviar per uns de ceràmics de 402 mm i un 40% més lleugers. Ah, i també que qui condueixi un E 63 AMG no ho tindrà fàcil per passar desapercebut.
Grans prestacions sí, però també màxima seguretat
És tot un plaer conduir el Mercedes-Benz E 63 AMG i escoltar l'esplèndida simfonia procedent d'un motor que ha guanyat 32 CV respecte de l'anterior i pot presumir de ser el més eficient entre els V8 de sèrie en aquell nivell de potències. Per a qui desitgi gaudir d'un altre to de fons, Bang & Olufsen ofereix un equip d'àudio que farà les delícies dels més sibarites. I igual com en la nova Classe E, que vam presentar en l'anterior edició d'aquesta publicació, l'E 63 AMG disposa de tot el conjunt tecnològic denominat Intelligent Drive, d'ajudes a la conducció i increment de la seguretat. El punt de partida és la càmera estereoscòpica multiús instal·lada en la part superior del parabrisa, amb un abast de 500 metres cap endavant i uns 50 d'amplada. Algoritmes intel·ligents avaluen i identifiquen els moviments d'altres vehicles, vianants, llegeixen els senyals de trànsit i actuen en conseqüència.