Canals

Atlètic, refinat i eficient

Amb la sigla GTi donant-li nom, aquesta versió del Peugeot 208 manifesta l'esportivitat tant en les prestacions com en l'equipament. Això sí, té més caràcter de corredor de fons que no d'esprintador

Des del pri­mer moment, Peu­geot ha vol­gut asso­ciar el 208 GTi amb el seu il·lus­tre avant­pas­sat, l'ino­bli­da­ble 205 GTi. Però en els pràcti­ca­ment 30 anys que han pas­sat des de la irrupció d'aquell i la posada en escena d'aquest, les coses han can­viat molt. I això la marca fran­cesa ho sap prou bé i ho mate­ri­a­litza en el 208 GTi, que, tot i ofe­rir unes pres­ta­ci­ons gene­rals d'alt nivell, deixa de banda la radi­ca­li­tat i se'ns mos­tra d'allò més fàcil de con­duir i per­fec­ta­ment adi­ent per al dia a dia. I també d'allò més sobri en con­sum i net en emis­si­ons, dos apar­tats que actu­al­ment també són argu­ments de pes.

Amb els seus trets dife­ren­ci­a­dors, el 208 GTi s'ins­criu en una cate­go­ria més d'imatge que de volum –les pre­vi­si­ons de Peu­geot són ven­dre'n 10.000 uni­tats a l'any a Europa– i com l'esglaó que cul­mina la part més dis­tin­tiva de la gamma d'un model ben diver­si­fi­cat i nas­cut per ser líder en el com­pe­tit seg­ment B. Les més de 300.000 uni­tats fabri­ca­des en menys d'un any són un bon indi­ca­tiu de l'èxit que té.

De l'espor­ti­vi­tat i exclu­si­vi­tat inhe­rent del 208 GTi no en queda cap dubte en veure'l –gra­e­lla fron­tal, eixos i pas­sos de roda eixam­plats, llan­des de 17 pol­za­des, doble sor­tida tra­pezoïdal d'esca­pa­ment, deflec­tor i altres ele­ments específics– ni en entrar dins l'habi­ta­cle, on mana la com­bi­nació entre els colors negre i ver­mell i merei­xen nota alta els seients davan­ters –amb tapis­se­ria mixta de cuir i tei­xit anti­llis­cant–, on el cos queda per­fec­ta­ment encai­xat.

En zona de ral·lis.

I on es pot pro­var com cal aquest cotxe que acre­dita 5,8 kg per cavall de potència? Peu­geot va triar bé: al nord de Niça, en zona de mun­ta­nya i ral·lis i havent-nos adver­tit que no tindríem a les mans un espor­tiu radi­cal sinó un cotxe ràpid i ben equi­li­brat, neu­tre en revolts i amb una sono­ri­tat com cal de por­tes endins. I fins i tot còmode, hi afe­gim després d'haver-hi fet un cen­te­nar llarg de quilòmetres, perquè el xassís espor­tiu i la fer­mesa de les sus­pen­si­ons redu­ei­xen el balan­ceig sense res­tar con­fort. El pas per corba és ràpid i molt molt precís gràcies a l'eixam­pla­ment dels eixos i l'excel·lent feina feta en la direcció. I, no cal­dria ni dir-ho, també és nota­ble el ren­di­ment del motor, el reco­ne­gut 1.6 THP, que entrega tot el parell des de 1.750 rpm per fer més còmoda la con­ducció. Les rela­ci­ons del canvi el fan ser dòcil i aus­ter; si fos­sin més cur­te­tes, la cosa can­vi­a­ria força.

MOTOR:
1.598 cc. 4 cilindres/16 V. Injecció directa. Turbo i intercooler.
POTÈNCIA:
200 CV a 5.800 rpm.
PARELL:
275 Nm a 1.700 rpm.
CANVI:
Manual, sis marxes.
SUSPENSIONS:
McPherson/Eix deformable.
FRENS:
Discos ventilats. 302 mm / 249 mm.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
3,962/1,829/1,460 m.
PES:
1.160 kg.
DE 0 A 100 KM/H:
6,8 segons.
VELOCITAT MÀXIMA:
230 km/h.
CONSUM MITJÀ:
5,9 l/100 km (gasolina 95).
EMISSIONS DE CO2:
139 g/km.
PREU:
22.900 euros.
WEB:

Configuració innovadora

La versió GTi manté invariada la innovadora configuració interior del 208, amb el quadre de rellotges situat en un pla superior i en el camp directe de visió del conductor, i el volant més petit del que és habitual. En aquesta versió és específic, amb encaixos per als polzes i identitat esportiva. La precisió i el tacte de la direcció són magnífics.

El més ràpid i neutre

El Peugeot 208 GTi millora els registres del 207 RC –la referència obligada– en acceleració i velocitat punta. Lògic si es té present que pesa uns 90 quilos menys i rendeix 25 CV més. On també marca les diferències el 208 GTi és en el pas per corba, més ràpid i, sobretot, neutre. Res a veure amb aquell caràcter sobrevirador del 205 GTi o subvirador del 206 RC.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.