Canals

Incitació, plaer i frenesí

Conduir determinats cotxes esdevé com una experiència sensual. I el nou Cayman n'és un. De captivador ho és només de veure'l, i des del moment en què insinua el caràcter esdevé irresistible. I és que... és un Porsche!

Si la pri­mera vegada que vam veure i tenir entre mans un Porsche Cay­man ja ens va encan­tar, què no havíem d'espe­rar de la ter­cera gene­ració d'aquest model de motor cen­tral sabent que ha cres­cut en distància entre eixos (6 cm) i amplada de via davan­tera (4 cm), i que és 30 qui­los més lleu­ger –i líder, amb diferència, en baix pes de la seva cate­go­ria–, havent gua­nyat un 40% de rigi­desa a la torsió? La res­posta és òbvia. Però encara hi ha més, perquè el repar­ti­ment de pesos és quasi per­fecte (46/54%), els motors de sis cilin­dres bóxer són més potents (10 CV en el 2.7 i 5 CV en el 3.4) alhora que con­su­mei­xen un 15% menys de gaso­lina i els frens han estat opti­mit­zats. És evi­dent que Porsche no s'ha estat abso­lu­ta­ment de res.

Ni tam­poc de dotar aquest model d'una car­ros­se­ria –d'alu­mini i qua­tre tipus d'acer– total­ment reno­vada, amb línies cada vegada més pròximes a les de l'emblema per excel·lència de Porsche –el 911–, la lon­gi­tu­di­nal del sos­tre més baixa (1 cm) i més allar­gada i supe­rior sen­sació d'amplada poste­rior a canvi de només 3,3 cm més de llar­gada total, la qual cosa vol dir que amb l'incre­ment de distància entre eixos ha dis­minuït el voladís davan­ter. Tot ple­gat cer­ti­fica que els dis­se­nya­dors han dut a terme una feina impe­ca­ble.

Cosa de detalls.

Dins el luxós i espor­tiu habi­ta­cle, en canvi, només hi ha sub­tils retocs perquè, fran­ca­ment, no n'hi calien més; una mera qüestió de detalls. La con­sola cen­tral con­ti­nua ins­pi­rada en la dels Porsche Car­rera GT i Pana­mera, amb molts botons, un per a cada funció i sense neces­si­tat de pan­ta­lles amb menús i sub­menús. I com no podria ser d'una altra manera, amb el compta-revo­lu­ci­ons pre­si­dint el qua­dre d'indi­ca­dors. I tam­poc ha can­viat la dis­po­ni­bi­li­tat de doble male­ter, amb 400 litres de volum útil total.

Mis­satge clar.

Segons Porsche, aquesta nova gene­ració del Cay­man expressa com entén la marca ale­ma­nya la vida a través de la con­ducció. I només posant en marxa el motor, inse­rint les pri­me­res mar­xes i començant a acce­le­rar, s'entén per­fec­ta­ment el mis­satge. Més que inci­tar cons­tant­ment a dis­fru­tar de la con­ducció espor­tiva, que ho fa, el Cay­man esdevé una experiència sen­sual per al tacte, l'oïda i la visió. És àgil, ferm, noble i sobre­tot molt i molt engres­ca­dor. Igual que el 911 actual ha pas­sat la mà per la cara als seus ante­ces­sors, d'aquest Cay­man se'n pot dir exac­ta­ment el mateix. Dóna tant, que el límit només depèn de fins on vol arri­bar el con­duc­tor. Oi que no calen més expli­ca­ci­ons?

MOTOR:
2.706 / 3.436* cc. 6 cilindres. Injecció directa.
POTÈNCIA:
275 / 325*CV a 7.400 rpm.
PARELL:
290 / 370* Nm a 4.500 rpm.
CANVI:
Manual (6 marxes) o PDK (7 marxes).
SUSPENSIONS:
McPherson / Multibraç.
FRENS:
Discos ventilats a les quatre rodes.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,380 / 1,801 / 1,294 m.
PES:
1.340 / 1.350* kg.
DE 0 A 100 KM/H:
5,6 / 4,9* segons.
VELOCITAT MÀXIMA:
264 / 281* km/h.
CONSUM MITJÀ:
7,7 / 8,0*l/100 km.
EMISSIONS DE CO2:
180 / 188* g/km.
PREU:
57.461 / 74.573* euros.
WEB:
www.porsche.es. (*) Valors corresponents als Cayman S. Les dades de pes, prestacions, consum i CO2, són amb la transmissió PDK.

Més potència amb menys consum i emissions

Els dos motors del Porsche Cayman han guanyat potència en el règim de gir i alhora consumeixen menys gasolina. En aquest increment de l'eficiència intervenen sobretot la recuperació de l'energia despresa en frenades i desacceleracions i la gestió dels sistemes de refrigeració del motor i transmissió, que arriben abans a la temperatura òptima de funcionament amb la consegüent millora de la combustió en càrrega parcial. El Porsche Cayman equipa de sèrie un canvi manual de sis marxes, però en el 95% de les vendes dels seus antecessors els clients s'han decidit per la fantàstica transmissió automàtica de doble embragatge PDK, que millora i diversifica les prestacions i estalvia combustible. És opcional i costa 3.224 euros, però en el cas del Cayman S representa només un increment de 185 euros sobre el preu final perquè, en contaminar menys, el cotxe entra en un tram impositiu més baix.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.