Canals

Tan esportiu com polivalent

El K-XCT respon a la idea de Kymco d'enriquir la seva gamma amb productes de forta presència, estil esportiu i alhora racionals. Si el de 125 cc és eminentment urbà, el de 300 va força més enllà

Els ante­ce­dents d'aquest atrac­tiu escúter els marca el Bet&Win, pre­sent al nos­tre mer­cat entre els anys 2000 i 2008 i al qual Kymco no havia assig­nat cap digne suc­ces­sor fins ara, amb l'arri­bada del K-XCT. Però, a diferència d'aquell, l'escúter que pre­sen­tem no es limita a un reclam tan poderós com és l'estètica espor­tiva –que la té–, sinó que hi afe­geix un com­por­ta­ment d'acord amb la seva imatge i una fun­ci­o­na­li­tat a l'altura del que es demana avui dia. El dis­seny del K-XCT és obra de l'estudi italià Arkema, al cap­da­vant del qual hi ha Mas­simo Zani­boni, un dels artífexs de l'èxit de Kymco a Europa. I per mar­car les diferències ha dotat aquest escúter d'una guia de led per als llums de dia, que envolta la part infe­rior i exte­rior de les dues òpti­ques.

Pel que fa als motors, tant el de 125 cc com el de 300 cc són els matei­xos que fins ara han demos­trat la seva robus­tesa i fia­bi­li­tat en el Super Dink. Amb culata mul­tivàlvu­les i refri­ge­rats per aigua, per­ta­nyen a la nova gene­ració de pro­pul­sors desen­vo­lu­pats per Kymco amb la pre­missa de reduir com més millor els fre­ga­ments interns de les parts mòbils i, en con­seqüència, aug­men­tar l'eficiència tèrmica en bene­fici de més pres­ta­ci­ons a canvi d'un menor con­sum. En aquest sen­tit, el K-XCT està pre­pa­rat per superar la nor­ma­tiva Euro4, pre­vista per entrar en vigor a la mei­tat de l'any que ve.

MOTOR:
Monocilíndric. 124,8 i 298,9 cc. 4 temps.
POTÈNCIA:
14,5 / 28 CV.
PARELL:
12 / 30,1 Nm.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica.
CANVI:
Variador continu.
XASSÍS:
Tubular, d'acer.
SUSPENSIONS:
Forquilla telescòpica 37 mm / Doble amortidor.
FRENS:
Disc 260 mm / Disc 240 mm.
LLARGADA:
2,120 m.
DISTÀNCIA ENTRE EIXOS:
1,450 m.
PES:
172,4 / 176,4 kg.
PREU:
3.199 euros (125i) i 3.990 euros (300i).
WEB:

Bastidor de nou disseny

Kymco ha partit de zero en el disseny i la construcció del xassís del K-XCT, que en formes i geometries no té res a veure amb el de l'escúter Super Dink. Comparant-los, el punt més en comú és la llargada lleugerament menor en el K-XCT, que marca diferències clares amb els 10,3 cm menys de distància entre eixos. L'estructura del K-XCT és tubular doble a banda i banda, inspirada en la de les motos esportives. Les dues seccions convergeixen en la sobredimensionada pipa de direcció (29 cm de llargada), una de les zones que suporta més esforços. Un dels resultats d'aquest nou xassís és l'òptim repartiment de pesos, amb avantatge per a l'eix davanter en benefici de l'estabilitat.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.