Canals

La ciutat li queda petita

Si la maniobrabilitat és un dels seus punts forts, també es mou d'allò més bé en carretera. Un escúter de gran turisme molt urbà i tan auster que permet fer més de 300 km sense visitar la benzinera

Mai com ara el Forza, l'escúter que Honda va intro­duir al mer­cat l'any 2000, havia tin­gut una evo­lució com la que li aporta el motor que deriva del de l'Sco­opy SH 300 i el fa entrar en la cate­go­ria d'escúters de gran turisme. Dei­xem-ho clar: l'atrac­tiu i esti­lit­zat Forza NSS300 manté intac­tes les qua­li­tats que els seus ante­ces­sors havien acre­di­tat en ciu­tat i ús en el dia a dia per la seva mani­o­bra­bi­li­tat i fun­ci­o­na­li­tat. Però el nou motor li atorga mol­tes més facul­tats per sor­tir a la car­re­tera i afron­tar cer­tes distàncies, fent sen­tir còmode a qui va al seu damunt –per la finesa de fun­ci­o­na­ment– i alli­be­rant-lo d'estar pen­dent de les ben­zi­ne­res.

I és que, a més de pro­gres­siu i reco­ne­gu­da­ment fia­ble, aquest pro­pul­sor és molt sobri en con­sum, tant que en fa prou amb un litre de gaso­lina per recórrer 30 quilòmetres. Si es té en compte que al dipòsit hi caben 11,6 litres, els números són prou clars. A més del motor, també cal fer menció de la part de cicle, en con­cret de la nova arti­cu­lació flo­tant per sota de l'anco­ratge del pro­pul­sor, que és més lleu­gera que les uti­lit­za­des ante­ri­or­ment, minva les vibra­ci­ons i també intervé en la millora de l'esta­bi­li­tat. En aquest apar­tat també hi tenen a veure l'altura de les rodes (14 pol­za­des la de davant i 13 la poste­rior) i el bon com­promís de les sus­pen­si­ons.

MOTOR:
Monocilíndric. 279 cc. 4 temps.
POTÈNCIA:
24,3 CV a 7.500 rpm.
PARELL:
26 Nm a 5.000 rpm.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica PGM-FI.
ENGEGADA:
Elèctrica.
CANVI:
Automàtic.
XASSÍS:
Tubular, d'acer.
SUSPENSIONS:
Forquilla 35 mm / Doble amortidor.
FRENS:
Disc 256 mm / Disc 240 mm.
LLARGADA:
2,166 m.
DISTÀNCIA ENTRE EIXOS:
1,546 m.
ALTURA DEL SEIENT:
0,716 m.
PES:
192 kg.
PREU:
4.729 euros.
WEB:

Inversió en seguretat

Si l'equip de frens de la NSS300 Forza ja mereix una nota alta, reforçar-los amb el sistema d'antiblocatge que Honda ofereix opcionalment per 400 euros és fer encara un pas més en seguretat. Equipat amb l'ABS combinat el pes d'aquest escúter augmenta dos quilos.

Bona capacitat

El sentit pràctic d'aquest escúter queda reforçat per la capacitat del cofre que hi ha sota el seient. Ofereix un volum útil de 62 litres. Dit d'una altra manera, espai suficient per desar-hi un parell de cascos integrals i algun altre objecte de menors dimensions.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.