yup!charge
Yup!Charge vol instal·lar 5.000 carregadors a espais públics de l'Estat el 2014
TECNOLOGIA. L'empresa dissenya i fabrica dispositius per carregar els mòbils a tot arreu. EXPANSIÓ. Preveu obrir franquícies a l'Estat i l'estranger
Facturació 2014
0,7 M€
Treballadors
9
Any de fundació
2007
Qui recorda els telèfons mòbils amb bateries que duraven dos o tres dies? Qui no s'ha trobat amb un mòbil (o una tauleta) sense energia i sense possibilitats de carregar-lo quan més necessitava fer-lo servir? Són preguntes que els impulsors de Yup!Charge van començar a fer-se fa uns cinc anys. Branco i Maria Calleja van detectar que hi havia una necessitat de carregadors que es poguessin instal·lar en espais públics perquè la càrrega de la bateria dels dispositius electrònics portàtils fos més accessible.
Es van interessar pel sector i van començar a importar productes fabricats a altres països. Però després van decidir-se a dissenyar i desenvolupar la seva pròpia tecnologia. Des d'aquests primers passos de Yup!Charge ha passat mitja dècada, i l'empresa ha instal·lat uns 500 dispositius, en els quals es fan unes 350.000 càrregues mensuals, i ven a 14 països.
Perspectives.
La mateixa empresa catalana explotarà els dispositius que s'instal·lin a Barcelona, on té intenció de desenvolupar una important xarxa d'establiments que incorporin els seus carregadors que es converteixi en una mostra perquè els potencials franquiciats entenguin quines possibilitats els ofereix l'explotació dels dispositius de Yup!Charge en una ciutat.
En dues setmanes, han instal·lat dispositius a 50 cafeteries de la capital catalana -de manera que és present a 100 establiments, entre restaurants, cafeteries, hotels, gimnasos, supermercats i centres comercials-. Tots aquests es van incorporant a l'aplicació per a mòbils que ha dissenyat i en la qual es poden trobar tots els punts on hi ha carregadors. Segons Branco Calleja, aquesta aplicació ajuda a la difusió, a la publicitat i a la creació de marca del local. L'objectiu últim és, afegeix el director de l'empresa, que tenir un carregador sigui allò que en els mercats anglosaxons es coneix com a driver, és a dir, que esdevingui un element decisiu perquè un client esculli entre un establiment o un altre.
Les vies d'ingressos de l'empresa són la venda dels productes que dissenya i fabrica, el lloguer -sobretot, per a congressos, festivals musicals i altres esdeveniments d'aquest tipus-, i l'explotació dels que instal·la a Barcelona -als dispositius es pot inserir publicitat-. A més, Yup!Charge està en procés de negociació amb grans marques per dissenyar per a aquestes projectes a mida. Són grans cadenes de centres comercials, restauració, hotels i supermercats, així com empreses de telefonia, companyies de transport i, fins i tot, institucions públiques.
Al MWC.
Yup!Charge vol instal·lar 5.000 carregadors a espais públics de l'Estat el 2014