Superlativa

La CBR 1000 RR és una de les superesportives més imponents i desitjades. Una moto que impressiona en veure-la i de potencial desorbitat. Això sí, sempre sota un control total

Només cal veure-la per tenir la con­vicció que aquesta superes­por­tiva de Honda és capaç d'aca­pa­rar tots els adjec­tius posi­tius. La nova CBR 1000 RR és una moto a bas­ta­ment desit­jada pels que volen expe­ri­men­tar sen­sa­ci­ons impres­si­o­nants i reac­ci­ons ino­bli­da­bles, dis­po­sant del bo i millor de la tec­no­lo­gia més avançada. L'evo­lució de la CBR ha estat cons­tant i sem­pre inno­va­dora, sem­pre amb l'objec­tiu de seguir millo­rant el que sem­bla immi­llo­ra­ble. I si fa poc a aquesta Honda se li va fer una lipo­succió impor­tant i més recent­ment va dis­po­sar del sis­tema com­bi­nat C-ABS per a una fre­nada més segura, ara ha tocat revi­sar-ne l'aspecte i per­fi­lar detalls en l'apar­tat motriu.

Així doncs, els can­vis més des­ta­cats de la nova CBR 2010 són a la part exte­rior, exhi­bint colors i gra­fis­mes més avant­guar­dis­tes i amb la cua més per­fi­lada. El silen­ci­a­dor té una nova tapa d'alu­mini més agres­siva i a l'inte­rior s'ha millo­rat la massa iner­cial del cigo­nyal. Amb aquests can­vis, la super­la­tiva CBR 1000 RR segueix en el punt més ele­vat del podi de les mil. Ofe­reix potència, con­trol i una tec­no­lo­gia avançadíssima per fer que la con­ducció sigui d'allò més dinàmica i també molt i molt segura.

Una peça d'orfebreria d'altíssima qualitat

Si la feina feta pels dissenyadors de Honda ha estat impressionant per aconseguir una superesportiva diferent i amb connotacions que fan recordar molt les motos de Gran Premi, la resta de virtuts d'aquesta CBR 1000 RR no són tampoc gens menyspreables. Dins seu hi trobem un motor de gran rendiment, amb una capacitat d'acceleració brutal i un parell desorbitat, tot això sense estrebades brusques. De formes compactes i lleugeresa extrema, aquest propulsor respon amb fidelitat al que el pilot li demana mitjançant el puny de l'accelerador, virtut aconseguida amb la incorporació d'un volant de l'alternador més gran i incrementant un 6,87 per cent la massa d'inèrcia del cigonyal. Millores que no han fet augmentar el pes del motor, on ara s'han utilitzat cargols d'alumini a la tanca de la culata, alhora que es disposa d'un colze de l'escapament de paret més fina i d'un motor del ventilador més petit.

Quant a la part de cicle, el xassís d'aquesta CBR 1000 RR té quatre peces d'alumini unides a la perfecció, per buscar l'equilibri perfecte entre robustesa, lleugeresa i rigidesa. Amb aquests requisits complerts, el xassís manifesta una maniobrabilitat excepcional, en la qual també hi tenen molt a veure l'excel·lent centralització de les masses i un basculant que ofereix una tracció impressionant.

Tot això, amb una suspensió posada a punt a consciència i dotada del sistema Unit Pro-Link a l'eix posterior, fruit de l'immillorable laboratori que té la marca japonesa en el campionat del món de velocitat. Al davant es disposa d'una forquilla invertida de gran rendiment denominada HMAS, que ofereix un control total de la roda i transmet una sensació de confiança constant. I amb la finalitat que aquesta roda davantera es mantingui d'allò més ben afermada damunt l'asfalt, aquesta Honda CBR incorpora l'amortidor de direcció HESD, de segona generació.

MOTOR: Quatre cilindres. 999 cc. 4 temps. POTÈNCIA: 178 CV a 12.000 rpm. PARELL: 112 Nm a 8.500 rpm. ALIMENTACIÓ: Injecció electrònica. ENGEGADA: Elèctrica. REFRIGERACIÓ: Líquida. CANVI: Manual, sis marxes. SUSPENSIONS: Forquilla davantera invertida HMAS 43 mm / Monoamortidor posterior amb sistema Pro-Link. FRENS: Doble disc 320 mm / Disc 220 mm. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 2,075/0,685/1,130 m. ALTURA DEL SEIENT: 0,820 m. DISTÀNCIA ENTRE EIXOS: 1,410 m. PES: 199 kg. DIPÒSIT DE COMBUSTIBLE: 17,7 litres (gasolina 95).

Entrega suau

A la suau i ben dosificada entrega de potència del motor s'hi afegeix l'ajuda procedent de l'embragatge lliscant d'assistència. Permet augmentar i reduir marxes amb tota la confiança, fins i tot en el moment d'accelerar a fons, només tocant lleugerament la maneta.

Seguretat total

La CBR 1000 RR pot disposar d'un sistema combinat de frenada C-ABS, estrenat l'any passat. Possibilita un control totalment intuïtiu i això fa que la conducció d'aquesta moto pugui ser d'allò més esportiva i exempta d'inquietuds a l'hora d'aturar-la.

Potència neta

D'estètica més agressiva, l'escapament d'aquesta CBR disposa de dues vàlvules dins el silenciador, per augmentar la potència amb el gas obert a fons. I també d'un sensor d'oxigen que vigila constantment les emissions i elimina les més nocives per al medi ambient.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.