La «superbike» de BMW
Tot i que la K 1300 S ja s'adeia amb el concepte de superesportiva de gran cilindrada, BMW volia una mil amb totes les de la llei, capaç de competir contra les totpoderoses motos japoneses d'aquest segment. Amb les idees clares de com crear una moto altament competitiva, BMW es va decidir per l'eficàcia d'un motor de quatre cilindres en línia i inclinats a 32 graus, i dotat de vàlvules accionades per sistema aplicat mitjançant balancins, com en els motors de fórmula 1. En total, 193 CV de potència amb quatre opcions de corba d'entrega seleccionables. Tot això complementat amb control de tracció i ABS esportiu marca de la casa.
Si ens referim a la part cicle, el xassís d'aquesta rutilant BMW és purament esportiu, de doble biga i amb subxassís desmuntable. La BMW S 1000 RR esdevé la superbike més lleugera del segment. Amb l'ABS incorporat i tots els dipòsits plens, el seu pes és de 206,5 quilos.