TV3 lidera el març amb un 14,8%, a més de 5 punts de distància de la segona classificada
La televisió pública catalana obté rècord de valoració de qualitat amb un 8,5
TV3 ha liderat el rànquing d’audiències del mes de març, amb una quota del 14,8% de share, a més de 5 punts d’Antena 3, cadena classificada en segon lloc amb un 9,5%. La televisió pública catalana ha assolit la millor arrencada des del 2012 en aquest primer trimestre de l’any i, a més, també aquest mes també ha obtingut el rècord històric de valoració qualitativa, amb una puntuació del 8,5, segons ha informat la CCMA.
TV3 ha estat la cadena més vista 30 dels 31 dies del mes. Els Telenotícies són líders en totes les seves edicions, encapçalant cada dia el rànquing dels programes més vistos amb una audiència mitjana de més del 25%, i el canal 3/24 ha assolit la seva millor arrencada de la seva història en aquest primer trimestres de l’any amb una quota mitjana del 2,0%.
El 14,8% de TV3 d’aquest mes de març és el segon millor resultat de la cadena pública catalana aquesta temporada, per darrer del de l’octubre del 2017. El segon lloc l’ocupa Antena 3, amb un 9,5, seguida de Telecinco, amb un 9,4%, La 1, amb un 7,2, la Sexta, amb un 6,5, i Cuatro, amb un 5,7. El canal informatiu 3/24 ha obtingut al març un 2,2, 8tv i La 2 un 2,1, el Súper3/33 un 1,1 i l’Esport 3 un 0,6%.
Segons un comunicat de la CCMA, TV3 es manté líder en les franges de day time, amb un 14,8%, i de prime time, amb una quota del 16,3%. De fet, TV3 ha liderat 30 dels 31 dies del mes i el rànquing de programes més vistos cada dia.
Informatius líders
Els Telenotícies s’han mantingut líders aquest mes en totes les seves edicions. L’edició del ‘TN cap de setmana vespre’ del 25 de març, coincidint amb la detenció de Carles Puigdemont a Alemanya, va fer rècord de temporada amb 927.000 espectadors i una quota del 33,2%.
A més, els informatius de TV3 es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu dels informatius diaris, amb un índex de 8,6, segons el panel de GFK, el més alt de la seva història, segons les dades facilitades per la CCMA. A més, els informatius també són líders en credibilitat segons el mateix panel, amb un 96%.
Èxit de ‘Joc de cartes’
TV3 ha situat 26 programes a la llista dels 40 més vistos, 18 dels quals entre els 20 primers del rànquing. A més, de les diferents edicions dels Telenotícies, la televisió pública catalana hi ha situat espais com Polònia, 30 minuts o la nova temporada de Joc de Cartes. El segon capítol del programa ocupa el lloc 17 del rànquing, amb 467.000 espectadors i un 20,4% de quota, batent el rècord de les dues temporades.
Altres programes entre els més vistos són Està passant, que ha tancat el mes amb una mitjana del 17,7% i una valoració qualitativa del 8,8, Preguntes freqüents, que es manté líder les nits de dissabte, o la sèrie Benvinguts a la família, que és líder de la seva franja.
Pel que fa al day time, la sèrie de sobretaula Com si fos ahir va fer rècord de temporada el 21 de març, amb 355.000 espectadors i una quota del 22,1%. I Tot es mou lidera la seva franja i va batre el 23 de març el seu rècord amb 346.000 espectadors i un 21,7%, superant el millor resultat del seu antecessor, Tarda oberta.
Internet
El portal de la CCMA, amb 3,4 milions d’usuaris únics, ha tingut un increment d’un 26% respecte el març del 2017. El consum de vídeo en directe i a la carta ha estat de més de 10,7 milions de reproduccions, una xifra que suposa un increment del 44% respecte el mateix mes de l’any passat.
El programa amb més audiència a la carta ha estat la sèrie Com si fos ahir, amb més d’un milió de reproduccions.