Comunicació

Orient Hontai tanca la compra del 53,5% d’Imagina

La firma xinesa passa a ser l’accionista majoritària del grup, al costat de WPP (22,5%) i dels fundadors Tatxo Benet (12%) i Jaume Roures (12%)

La direcció continuarà en mans de Benet i Roures

Ima­gina Media Audi­o­vi­sual i Ori­ent Hon­tai Capi­tal han fet efec­tiu aquest dimarts l’acord en vir­tut del qual el grup xinès adqui­reix el 53,5% d’Ima­gina. La firma xinesa passa a ser l’acci­o­nista majo­ri­tari del grup català, al cos­tat de WPP, amb un 22,5%, i els socis fun­da­dors, Tatxo Benet (12%) i Jaume Rou­res (12%).

L’ope­ració es va acor­dar el febrer del 2018 i situa el valor cor­po­ra­tiu d’Ima­gina en 1.900 mili­ons d’euros, segons s’indica des de la mateixa empresa. La firma asse­gura que la direcció no expe­ri­men­tarà cap canvi i seguirà en mans de Rou­res i Benet.

Actu­al­ment Ima­gina pro­du­eix, total o par­ci­al­ment, 13 lli­gues naci­o­nals i és proveïdor habi­tual de com­pe­ti­ci­ons com la Cham­pi­ons o l’Europa Lea­gue. Recent­ment s’ha adju­di­cat els drets de la UEFA Cham­pi­ons Lea­gue per a les pròximes tres tem­po­ra­des, l’explo­tació dels drets de la Lliga espa­nyola en esta­bli­ments públics, els drets de la Ligue 1 (França) i la comer­ci­a­lit­zació dels drets inter­na­ci­o­nals de la Liga espa­nyola, entre d’altres.

Els pro­jec­tes en marxa de la divisió de con­tin­guts inclo­uen pro­duc­ci­ons per a HBO, Net­flix, Ama­zon, Tur­ner, Fox o DirecTV, amb cre­a­dors com Ran Tellem, David Simon, Daniel Cal­par­soro, Paolo Sor­ren­tino o Daniel Écija.

Ima­gina explica que l’ope­ració que ara es tanca li per­metrà intro­duir tec­no­lo­gia de pro­ducció audi­o­vi­sual avançada a la Xina, i que obre noves pers­pec­ti­ves per a la coo­pe­ració entre el país asiàtic, l’Estat espa­nyol i l’Amèrica Lla­tina en camps com la tec­no­lo­gia audi­o­vi­sual, la pro­ducció de con­tin­guts o els inter­can­vis cul­tu­rals i espor­tius, entre d’altres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.