zàping
Desterrats per l'audiència, no per la polèmica
Darrerament en el món televisiu espanyol s'està demostrant que el mercat no sempre compra allò més polèmic, sinó més aviat al contrari. L'argument aquell tan gastat que si existeixen determinats tipus de programes és perquè la gent ho vol, es comença a desmuntar. A vegades l'espai més criticat, el que més queixes i denúncies acumula, no és un programa d'èxit –tot i que les expectatives inicials de la cadena potser fossin molt altes–, sinó un espai que es desinfla ràpidament i que acaba relegat, amagat en la graella. Dos casos molt recents són Generación Ni-Ni de La Sexta –que ara s'emetrà els divendres a mitjanit– i I love Escassi de Tele 5 –que ja s'emet els dijous a la matinada–, i un cas més antic seria La caja, també de Tele 5, tot i que en aquest cas no va ser mai un programa de l'horari de màxima audiència ni tan promocionat com els dos casos recents. Que ningú s'equivoqui ni es confongui, però. Mai es desterra cap programa a franges poc competitives perquè hagin prosperat les peticions i exigències de supressió o endarreriment d'horari d'associacions, entitats o ciutadans; sempre és únicament i exclusivament per qüestions d'índexs d'audiència.
Publicat a
- El Punt. Barcelonès Nord 23-03-2010, Pàgina 38
- El Punt. Barcelona 23-03-2010, Pàgina 38
- El Punt. Camp de Tarragona 23-03-2010, Pàgina 38
- El Punt. Comarques Gironines 23-03-2010, Pàgina 38
- El Punt. Penedès 23-03-2010, Pàgina 38
- El Punt. Maresme 23-03-2010, Pàgina 38
- El Punt. Vallès Occidental 23-03-2010, Pàgina 38