Comunicació

Girona rep en donació el fons Fraga Rovireta

L’Ajuntament de Girona incorporarà en els seus arxius el fons Fraga Rovireta, que conté majoritàriament documentació generada i aplegada per Josep Rovireta i Pou (1755-1820), un argenter de Girona que va col·laborar amb les autoritats napoleòniques durant la guerra del Francès i va formar part de l’administració francesa de Girona entre els anys 1810 i 1813. El dia 3 de febrer del 2022 es va signar el conveni de donació del fons entre l’Ajuntament de Girona i Carme Fraga i Jou, descendent de les famílies Rovireta i Fraga. En el seu conjunt, el fons aplega documentació generada per diverses generacions de les famílies Fraga i Rovireta. Es tracta principalment de documentació relativa a la gestió del patrimoni, així com documents d’àmbit personal i familiar, com ara escriptures notarials, capítols matrimonials, testaments, vendes, etc. Cal tenir en compte que, després de la retirada de les tropes franceses, Josep Rovireta va ser processat i empresonat per “afrancesat”, el qualificatiu que es dona a les persones que van col·laborar amb les tropes i autoritats napoleòniques.

Durant aquell temps, la seva muller, Florentina Soler, es va ocupar de la gestió del patrimoni familiar i ho va continuar fent després de la seva mort, l’any 1820. El fons recull també documentació dels avantpassats.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Una vuitantena de mitjans d’informació demanden Meta per competència deslleial

Barcelona

Adeu a en Flores, el periodista apassionat

COMUNICACIÓ

Periodistes i polítics, commoguts, lloen la figura de Josep Maria Flores

COMUNICACIÓ

Mor als 54 anys el periodista Josep Maria Flores, un referent d’El Punt i El Punt Avui

COMUNICACIÓ

Rècord de participants en el nou disc de La Marató

BARCELONA
COMUNICACIÓ

Mor en combat un productor de Netflix israelià

COMUNICACIÓ

El nou disc de ‘La Marató’, el 3 de desembre

BARCELONA
TOT RECORDANT

Deu anys sense la veu de la Francina Boris

Mor als 92 anys el periodista José María Carrascal

Barcelona