La contra
Algú no sap qui és Gregori?
Tres joves de les Terres de l'Ebre impulsen una plataforma digital per difondre l'oferta cultural i d'oci del territori, i alhora fomentar les relacions entre els seus protagonistes
L'han batejat com a Gregori perquè és un nom no massa comú (quants Gregoris coneixeu?). A més, és el patró de Santa Bàrbara i Roquetes, els pobles d'Anna Zaera i Neus Barberà, les impulsores d'un projecte de periodisme digital genuïnament ebrenc. Totes dues són periodistes, i, juntament amb l'informàtic Robert Roig, han creat una plataforma per difondre l'oferta d'oci i cultura a les Terres de l'Ebre: la plana web www.surtdecasa.cat. “Ens agrada dir-ne plataforma perquè volem aglutinar tota l'oferta cultural i d'oci del territori, i també dinamitzar la cultura. Movem informació i volem afavorir que les persones que es mouen en aquest àmbit es coneguen entre elles”, explica Anna Zaera.
El projecte en ell mateix és interessant. “Omplim un buit existent”, explica Neus Barberà. L'impulsa gent jove que encara no ha complit els 30 i vol ser un projecte professional que agafa com a referent l'experiència de l'agència Time Out. “No volem que siga un hobbie, volem viure d'això”, afegix. Però tant o més interessant com el projecte és la manera com l'han publicitat. “La creativitat és la base de tot, fer alguna cosa que abans no haja fet ningú”, argumenta Zaera. Aquí és on entra l'amic Gregori, un personatge imaginari que ha cobrat vida pròpia al Facebook, on ja té 1.800 amics. Abans de la web va ser Gregori surt de casa, un perfil de Facebook que actualitzen cada tres hores, i tot el marxandatge d'aquesta nova empresa fa referència al personatge en qüestió. Han fet adhesius i samarretes, entre altres objectes, i no només això, sinó que han aconseguit que personatges tan coneguts com el periodista Toni Soler, el músic Gerard Quintana o l'actriu tortosina Belen Fabra s'hagen posat la seua samarreta i hagen enregistrat espots publicitaris difonent la seua plana web. Estan penjats al Facebook i a Youtube. “Hi ha hagut altres iniciatives semblants a la nostra que han anat morint perquè els ha faltat una campanya que arribés al teixit social i juvenil del territori“, argumenta Zaera. La percepció és que el seu projecte, un nounat encara en el panorama mediàtic ebrenc, està arrelant a les xarxes socials, un instrument força utilitzat per joves i no tan joves. A la seua web, que actualitzen setmanalment i que té dotze col·laboradors fixos, no es limiten a explicar quines fires es poden visitar o a quin restaurant es pot anar menjar; també hi inclouen entrevistes i reportatges, i té una secció específica d'idees on pengen articles d'opinió sobre temes tan diversos com ara les eleccions o el silenci.