Comunicació

Les emissions de TVC a Catalunya Nord ja son legals

Els governs francès i espanyol han oficialitzat la recepció de les emissions de la televisió pública catalana en territori de l'Estat francès

Els prin­ci­pals canals de Tele­visió de Cata­lu­nya (TVC) TV3, 33, 3/24 i Súper 3, ja són legals a les comar­ques nord-cata­la­nes, en ter­ri­tori de l'Estat francès. des del dia 8 de febrer. Fins ara les emis­si­ons de la tele­visió cata­lana i els seus ree­mis­sors en ter­ri­tori de l'estat francès eren més o menys tole­rats. Segons informa el web Open.​cat, el Con­sell Supe­rior de l'Audi­o­vi­sual francès (CSA), en col·labo­ració amb l'Agència Naci­o­nal de les Freqüències (ANFR), “va comu­ni­car a les empre­ses nord-cata­la­nes espe­ci­a­lit­za­des en la difusió de les cade­nes digi­tals” l'opció tri­ada del canal 37 per a les emis­si­ons cata­la­nes. D'aquesta manera, els qua­tre canals de TVC es podran rebre per una única freqüència. Els cen­tres emis­sors de Port­ven­dres, Cot­lliure, Cer­vera i Sureda “ja són ali­ne­ats, a l'espera que es tor­nin a acti­var els seus equi­va­lents a Prats de Molló, Talteüll, Sant Genís de Fon­ta­nes, així com Arles de Tec i Prada” afirma Open.​cat. Seran una quin­zena de ree­mis­sors ofi­ci­als de TDF (Télédif­fu­sion de France) que eme­tran els canals cata­lans. A la plana del Ros­selló i Per­pinyà, coberts des del Pic de les Sali­nes a la rat­lla fron­te­rera, es con­ti­nuarà a rebre TVC pel canal 62.

Cam­pa­nyes i ges­ti­ons

El mes d'abril de l'any pas­sat El Punt Avui infor­mava que “El minis­tre d'afers estran­gers i euro­peus del govern de París, Alain Juppé, ha con­fir­mat que un pro­jecte d'acord ha estat enviat al govern de Madrid, igno­rant les com­petències del govern català”. El mes de setem­bre, Juppé con­fir­mava que ”la recepció ofi­cial de TV3 a la Cata­lu­nya Nord està en mans de Madrid”. El dos­sier de la recepció ofi­cial de la tele­visió cata­lana ha estat por­tat, sobre­tot, per l'actual sena­dor i antic dipu­tat de Cata­lu­nya Nord François Cal­vet, bat­lle del Soler. En els dar­rers anys hi ha hagut diver­ses cam­pa­nyes d'asso­ci­a­ci­ons i enti­tats cíviques i cul­tu­rals nord-cata­la­nes per acon­se­guir aquesta recepció legal de la tele­visió pública del govern de la cata­lu­nya autònoma.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.