La prodigiosa tècnica del pianista Alexandre Bodak

El concertista va actuar a Valls i a Montblanc en dos espectacles organitzats per l'associació Amics de la Música

Una de les característiques que defineixen la genialitat del pianista Alexandre Bodak és la seva tècnica demolidora, la pulsació vigorosa –possiblement supera les 400 pulsacions per minut–, el fraseig net i de molt refinada sonoritat, capaç d'arrancar de l'instrument els més subtils matisos expressius en un concert ple de contrastos, com el de Nits de Clàssics, tant de Valls com de Montblanc.

Tot i la seva gran tècnica, el temperament és prou romàntic per interpretar magistralment Schubert, Schumann i Rachmaninov, encara que és amb Chopin on dóna una rica i detallada expressió, un rigor insuperable i una càlida lectura pianística. Durant tota la seva vida s'ha especialitzat en la interpretació de l'obra de Chopin –confessa que després de quaranta anys de tocar la Balada ara la comença a conèixer.

En els dos concerts que ha fet per a Nits de Clàssics, Alexandre Bodak va oferir la seva gran tècnica i coneixement professional al servei d'una música gens fàcil, tocada amb un domini absolut.

En les obres d'Alberto Ginastera i Heitor Villa- Lobos hi va posar bon gust i molta cura a conservar la frase musical, amb un equilibri rítmic però, a la vegada, donant al tempo una màxima llibertat. No cal dir que Rachmaninov és un dels seus autors predilectes, i en les seves peces llueix la seva tècnica i qualitat pianística, sobretot en el Moment musical, amb molta seguretat.

En els Nocturns de Chopin va estar molt sensible, endinsant-s'hi i traient tot l'aroma que porten aquestes exquisides obres. Elegant i natural va estar en els Impromptus, en el fraseig i la qualitat de so. En la Balada va presentar un Chopin vigorós i a la vegada romàntic, de so i concepció formal; tan ben expressat que va arribar a tothom.

En el programa de Montblanc va variar la primera part. En l'Impromptus de Schubert, amb tota la seva dificultat, que és molta, no va perdre el gran contingut romàntic i expressiu d'aquesta obra i va saber abrillantar la inesgotable riquesa melòdica d'aquest autor. Art i tècnica va posar en la versió pianística que va fer Listz de l'escena de la mort d'Isolda de l'òpera de Wagner.

Alexandre Bodak, pianista exquisit..., és increïble presenciar la gran tècnica aplicada amb naturalitat i elegància, amb una intensa preparació de les seves obres. Així ho van valorar els dos públics que van assistir als concerts, obsequiats amb quatre regals per part del pianista. S'espera que es pugui gaudir del seu art la propera temporada.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
TEATRE

Chévere incorpora llenguatge per a sords i cecs a ‘Helen Keller: a muller marabilla’

BARCELONA
J.M. Codina Tobias
Novel·lista

“La felicitat fa basarda perquè mena cap a una sensació de buit”

Barcelona
música

Un infart acaba amb Steve Albini, monument del rock alternatiu

girona
Cultura

Mor Jacobo Rauskin, poeta paraguaià d’àmplia trajectòria professional

art

L’art alliberador de Jordi Colomer, al Macba

Barcelona

Minyons de Terrassa mostren el nou local de Cal Reig durant la Fira Modernista

TERRASSA
música

Classe B i Jost Jou guanyen la secció Talent Gironí del festival Strenes

girona

Injecció de 13 milions pels dos nous platós al Parc Audiovisual el 2026

TERRASSA
Cultura

Nik West, Paquito D’Rivera i Vincen Garcia, caps de cartell la Mostra de Jazz de Tortosa

Tortosa