Patrimoni

Fosses per a tines d’oli al jaciment de Vilauba

Les exca­va­ci­ons d’aquest any al jaci­ment de la vil·la romana de Vilauba, de Camós, han dei­xat al des­co­bert setze fos­ses on es dipo­si­ta­ven les tines de ceràmica per guar­dar l’oli. Els arqueòlegs també han tro­bat res­tes d’un forn i dues peti­tes bas­ses per a la decan­tació de l’argila exca­va­des al subsòl que s’uti­lit­za­ven per fabri­car ceràmica per al con­sum propi. Els tre­balls, que van començar a mit­jan maig i van aca­bar ahir, han permès com­ple­tar l’exca­vació del sec­tor més al nord de l’àrea ter­mal asso­ci­ada a l’edi­fi­cació prin­ci­pal. Aquesta part data del segle V-VII, un dels períodes més recents d’un jaci­ment que té res­tes de fins als segles II i I a.C. La zona que s’ha exca­vat aquest any estava tapada per la car­re­tera de Pujar­nol GI-524, que divi­dia en dos el jaci­ment fins que l’any 2013 es va fer el des­vi­a­ment del traçat. Això ha permès con­ti­nuar des­co­brint els ter­renys de l’antiga vil·la romana. Els tre­balls d’aquesta nova cam­pa­nya han ser­vit per docu­men­tar diver­ses res­tes i estruc­tu­res que han apa­re­gut al subsòl.

És pre­vist que els pròxims anys es tre­ba­lli prin­ci­pal­ment en la museïtzació del recinte. La tec­no­lo­gia 3D que s’ha pre­pa­rat per a les visi­tes guia­des i que es va pre­sen­tar fa dos mesos s’estre­narà aquest estiu.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia