Cinema

Tres mirades femenines

El Festival de Sitges mostra films dirigits per dones amb possibilitats de premi

El Fes­ti­val de Sit­ges va viure ahir una altra jor­nada sense estre­lles, però amb diver­ses pro­pos­tes interes­sants a la pan­ta­lla diri­gi­des per direc­to­res, sobre­tot el film italià Laz­zaro felice, d’Alice Rohrwac­her, i Fuga, de la polo­nesa Agni­eszka Smoczynska. Totes dues van pre­sen­tar ahir la seva can­di­da­tura a algun premi impor­tant del pal­marès.

Sergi López arriba avui a Sit­ges per pro­mo­ci­o­nar Laz­zaro felice (Lázaro feliz), on inter­preta un petit paper, però aquesta pel·lícula, premi al millor guió de Canes, es va pro­jec­tar ahir a pri­mera hora i va rebre una ovació mal­grat estar ben lluny de la violència tan cele­brada –amb espe­rit irònic i fes­tiu– pels fans del fes­ti­val. El pro­ta­go­nista és just tot el con­trari: un noi bo, que ha cres­cut en un racó per­dut d’Itàlia, escla­vit­zat jun­ta­ment amb diver­ses famílies per una mar­quesa que s’apro­fita de l’aïlla­ment de la zona i la ignorància dels page­sos, tot i ser ja a finals del segle XX. La innocència i la bon­dat del pro­ta­go­nista il·lumi­nen una pel·lícula amb ele­ments fantàstics, que bas­cula entre l’espi­ri­tu­a­li­tat i el rea­lisme, car­re­gada de referències bíbli­ques –des del nom del pro­ta­go­nista, Laz­zaro–, que avala el talent visual i nar­ra­tiu de la jove cine­asta tos­cana Alice Rohrwac­her.

Dona sense memòria

També va pro­var el seu talent la jove cine­asta polo­nesa Agni­eszka Smoczynska, que va pre­sen­tar a com­pe­tició Fuga, escrit i pro­ta­go­nit­zat per Gabri­ela Muskala. Una dona que té amnèsia torna amb la seva família (inclòs un fill de tres anys) després que la iden­ti­fi­quin en un rea­lity show i s’enfronta als fets traumàtics que van moti­var la seva fugida i pèrdua de la memòria. El mis­teri sobre el que va pas­sar i el lli­gam entre iden­ti­tat i memòria pla­nen sobre una història per­tor­ba­dora, fil­mada amb una paleta de tons gri­sos i fos­cos.

Més dece­be­dor va resul­tar el fim I think we’re alone now (Crec que estem sols ara), de la direc­tora nord-ame­ri­cana Reed Morano, res­pon­sa­ble dels tres pri­mers epi­so­dis del feno­men tele­vi­siu El cuento de la cri­ada. Peter Dink­lage (Tyrion Lan­nis­ter a Joc de trons) hi inter­preta un home que es dedica a enter­rar cadàvers del seu poble després d’una mis­te­ri­osa catàstrofe. L’apa­rició d’una altra super­vi­vent, una noia ale­gre i xer­raire (Elle Fan­ning), tras­balsa la seva vida orde­nada, en una dis­to­pia que apunta més idees interes­sants del que acaba ofe­rint.

Fora de com­pe­tició, es va pre­sen­tar Drag­ged across con­crete (Arros­se­gat a través del for­migó), d’un direc­tor aplau­dit i pre­miat a Sit­ges, S. Craig Zah­ler (Bone Toma­hawk, Brawl in cell block 99). Mel Gib­son i Vince Vaugh bri­llen en els papers de dos poli­cies que pla­ne­gen robar uns delinqüents, en una pel·lícula car­re­gada de violència.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia