Cinema

Diversitat francòfona

El festival Ohlalà! porta a Barcelona 23 films dels països de llengua francesa

La belle époque, una comèdia francesa di­rigida per Nico­las Bedos i pro­tag­o­nitzada per Daniel Au­teuil que es va es­tre­nar a Canes i ha guanyat tres premis César, in­au­gura demà la ter­cera edició de l’Ohlalà! - Fes­ti­val de Cin­ema Francòfon de Barcelona, que s’al­largarà fins al 21 de març. Amb una pro­gra­mació de 23 llargme­trat­ges, 11 dels quals a la secció com­pet­i­tiva, la mostra es pro­posa “oferir al públic pel·lícules inèdites provi­nents de ter­ri­toris francòfons com ara França, Suïssa, el Canadà i el Ma­grib”, ex­plica Ana Belén Fernández, codi­rec­tora del fes­ti­val amb Mélody Brechet-Gleizes.

La ma­jo­ria de films no està pre­vist que s’es­trenin als nos­tres cin­emes. Al­guns seran pre­sen­tats pels seus di­rec­tors i ac­tors, en el marc d’un fes­ti­val “obert a tothom” i en con­sonància amb “la missió de l’In­sti­tut Francès de Barcelona, que és fer que les cul­tures i les llengües es trobin aquí”, diu Max Vasseur, di­rec­tor d’aque­sta en­ti­tat de pro­moció cul­tural que és la seu prin­ci­pal de la ter­cera edició de l’Ohlalà!

Ret­ro­spec­tiva de Baye

L’Ohlalà! ded­ica una ret­ro­spec­tiva a Nathalie Baye, una de les grans ac­trius del cin­ema francès. Es­tava pre­vist que vingués i apadrinés la mostra, però fi­nal­ment no ho podrà fer per pre­scripció mèdica. El fes­ti­val ha pro­gra­mat cinc títols de l’ac­triu: Les sen­ti­ments, Le petit lieu­tenant, Solo el fin del mundo, Las guardianas i Una relación pri­vada, que va pro­tag­o­nitzar amb Sergi López el 1999 i que es pro­jec­tarà a la Fil­moteca.

El fes­ti­val és tan­carà el 21 de març amb la pro­jecció de L’amour flou (Un acuerdo orig­i­nal), en què hi seran pre­sents els seus di­rec­tors, Ro­mane Bohringer i Philippe Reb­bot. També as­si­s­ti­ran al fes­ti­val les cineastes Mou­nia Med­dour, que pre­senta la pro­ducció al­ge­ri­ana Pa­picha, sueños de lib­er­tad, i Sarah Suco, di­rec­tora del film francès Les Éblouis.

Mélody Brechet-Gleizes destaca que la pro­gra­mació és “més ex­tensa i di­versa” que en les an­te­ri­ors edi­cions, amb “la ma­jo­ria de pel·lícules a com­petició di­rigides per dones, sis dels onze títols” i “una àmplia rep­re­sentació dels països francòfons: tres pel·lícules del Ma­grib, dues del Que­bec, pro­duc­cions belgues i suïsses... i france­ses, nat­u­ral­ment”.

Molta va­ri­etat

Mélody Brechet-Gleizes també destaca la va­ri­etat de gèneres (comèdia, drama, thriller, an­i­mació, doc­u­men­tal, mu­si­cal...) i el fet que “la ma­jo­ria de films han pas­sat per grans fes­ti­vals com Canes, Berlín o Sant Se­bastià, i molts han estat nom­i­nats als Césars.” Totes les pel·lícules estan sub­ti­t­u­lades al català i al castellà. Els onze títols de la secció com­pet­i­tiva as­piren a tres guardons: el premi del jurat, el del jurat jove i el del públic.​El jurat ofi­cial està for­mat per pro­fes­sion­als de difer­ents àmbits del sec­tor cin­e­matogràfic: la di­rec­tora Lucía Ale­many (La innocència), el guion­ista Marçal Ce­brian (La hija de un ladrón), la di­rec­tora de fo­tografia Maite Astiz (Blue Rai), el pe­ri­odista Sal­vador Llopart i la pro­duc­tora Ser­rana Tor­res (Oleg i les rares arts).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.