Teatre

la crònica

Compartint taula amb un assassí en sèrie

La confessió de la brutalitat de què és capaç la condició humana –personificada en un personatge real, la d’un violador i assassí en sèrie colombià– provoca, en alguns moments, riures, que, de tan sonors, esdevenen còmplices amb la maldat. Perquè la història és duríssima: Entre els anys 1984 i 1986, el colombià Daniel Camargo Barbosa va violar i matar 157 dones, totes verges, d’entre 8 i 20 anys, a Colòmbia, el Brasil i l’Equador; cossos que va enterrar en llocs allunyats i solitaris. Se’l va conèixer com “el monstruo de los manglares”.

Amb una posada en escena en què els assistents comparteixen taula –llarga, de les de convidats de festa major o de sopar de gala– amb els protagonistes, i es genera així la interacció, i complicitat, en què entre la improvisació i la narració en primera persona, monòlegs, de Camargo, l’assassí; de la madrastra que de petit el maltractava i humiliava, fent-lo vestir de nena per portar-lo a l’escola; de la dona que se n’enamora i l’ajuda a l’hora d’aconseguir noies, però que al final se’n revenja i el delata.... el relat commou i espanta, entendreix i provoca l’horror entre l’audiència. Amb moments de suspens però també en d’altres en què el to podria recordar-nos sèries que recreen la quotidianitat dels assassins com a Dexter.

Una gran descoberta, la de la companyia colombiana La Congregación Teatro, que ha portat a escena la biografia d’aquest violador i assassí amb Camargo ; peça que es va estrenar diumenge a la Sala La Planeta en el marc del festival Temporada Alta i que es veia per primer cop a Catalunya.

La taula esdevé protagonista omniscient de la història, com també ho són, de manera silent però no menys destacades, les cares de noies en blanc i negre que empaperen les parets blanques. S’acompanya amb les interpretacions; excel·lents en els canvis d’humor dels personatges i que contribueixen a aquest sacseig emocional. Destacable és la mirada de qui ha comès crims horrorosos; l’actor, director i creador de la peça teatral, Johan Velandía, que sap traslladar l’autojustificació del psicòpata. Al capdavall, una història sobre l’odi.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

ART

El Bòlit de Girona dona vida i visibilitat a l’aire

Girona
Festival

Neix De Soca-rel, festival literari de la llera del Ter

Barcelona
llibres

Josep M. Quintana novel·la el desterrament de Nahmànides

Girona
arts escèniques

El festival Moujuïc portarà nou propostes de dansa al Castell de Montjuïc

BARCELONA
EQUIPAMENTS

El Museu Pau Casals defensa a Portugal la seva nominació com a millor museu europeu

EL VENDRELL
CULTURA

Mor l’escriptor Paul Auster, un dels grans referents de la literatura nord-americana

cinema

Naomi Kawase, la germana japonesa de Lluís Miñarro

Barcelona
David Verdaguer
Actor

“Les persones no som planes, som polièdriques”

Barcelona
MÚSICA

Pérez Treviño desxifra en un llibre el ‘misteri’ del pianista Josep Colom

BARCELONA