Fantasia i Ciència-Ficció
1984
Els quioscos es van omplir de llum quan va aterrar el número 1 de 1984 amb portada fosforescent de Corben, un dels autors preferits de Toutain. Fantasia i ciència-ficció en una publicació que intentava establir una comunicació directa amb el lector i fer que se sentís part de la família d’aficionats al còmic. Capçalera que obriria l’era daurada de les revistes de còmic adult que duraria des de finals dels anys setanta fins a mitjans dels vuitanta.
Creepy
El millor terror, sobretot internacional, que es podria llegir en aquella època a tot el món es concentrava en aquesta revista gràcies a la col·laboració de Toutain i l’editor americà Warren. Toutain la va començar a publicar l’any 1979, però als Estats Units ho feia des del 1964. Entre altres propostes destacaven les adaptacions dels clàssics literaris del gènere, com a ara els de Poe o Lovecraft. L’oncle Creepy presentava les històries.
Zona 84
Es deia que hi havia problemes de drets amb els hereus d’Orwell, però Toutain va vendre la idea que sempre havia dit que en arribar a la data de 1984 canviaria el nom de la revista. Van ser els lectors els que van decidir el nom de Zona 84. Va continuar la línia de la seva predecessora, però s’hi van incorporar noves propostes que demostraven que el còmic de fantasia anava evolucionant cap al que s’anomenaria novel·la gràfica.
Historia de los comics
La Historia de los comics va ser el gran projecte editorial de Toutain. Fascicles setmanals que formaven quatre volums que analitzaven un segle d’existència del còmic. Toutain, amb la col·laboració de Javier Coma, va contractar els millors especialistes internacionals. Una obra fonamental pel seu enciclopedisme i per la manca de bibliografia sobre el tema que hi havia al país aleshores. Es diu que va representar l’inici dels problemes econòmics de l’editorial.
Comix Internacional
Comix Internacional va ser una revista que barrejava gèneres, des del costumisme fins a la ciència-ficció, però si alguna cosa la caracteritzava era que els autors que en formaven part tenien el plantejament transcendent d’anar més enllà de les convencions del gènere que tocaven. Noms com ara Horacio Altuna, Josep Maria Beà, Enki Bilal, Alberto Breccia, Pierre Christin, Richard Corben, Das Pastoras, Will Eisner, Alfons Figueras, Harold Foster i Carlos Giménez.
Totem, el comix
Totem havia nascut als anys setanta de la mà de l’editorial Nueva Frontera que va obrir-nos la porta al món de Corto Maltès, entre altres descobertes. Toutain va comprar la capçalera en un moment en què el mercat començava a estar saturat de publicacions i hi va voler donar un toc eròtic que va deslluir l’aureola de bona revista que havia tingut en els seus inicis. Totem, el comix representa el final de l’època daurada de les revistes en els anys vuitanta.