Altarriba obté el Gran Premi
Comic Barcelona reivindica el valor del relat premiant qui és considerat un dels grans guionistes de tot l’Estat
Durant molt temps, la concepció generalitzada en el còmic era que el guionista hi tenia un paper subsidiari, excepte en casos singulars com el de Víctor Mora i Abulí. Molts grans dibuixants es perdien a l’hora de construir el relat. Però la tendència s’ha anat diluint gràcies a la feina de guionistes com Antonio Altarriba (Saragossa, 1952), que ahir va rebre el Gran Premi de Comic Barcelona. Altarriba ha treballat amb dibuixants com ara Laura Pérez Vernetti, que curiosament va rebre l’any passat el mateix guardó que ahir es va endur Altarriba. També ha treballat amb Kim, en dues històries recomanables que fan referència a familiars seus i a la Guerra Civil, El arte de volar i El ala rota, i amb el madrileny Keko, en dues grans peces més, Yo, asesino i Yo, loco, que formen part d’una trilogia que es completarà amb Yo, mentiroso. Altarriba, a més de guionista, és un gran estudiós i teòric del món de la historieta i catedràtic de literatura francesa a la Universitat del País Basc.
El premi a la millor obra d’un autor estatal publicada l’any 2018 va ser per a Albert Monteys, per ¡Universo! (Astiberri), que combina ciència-ficció i humor en una història que va aparèixer primer online, a la plataforma Panel Syndicate, i que va ser nominada als premis Eisner en la categoria de millor còmic digital.
Per la seva banda, El árbol que crecía en mi pared (Sallybooks), de Lourdes Navarro, va ser guardonada en la nova categoria de millor obra infantil/juvenil. Lo que más me gusta son los monstruos (Reservoir Books), d’Emil Ferris, ha guanyat el premi a la millor obra estrangera.
El premi al millor fanzín ha estat per a Saxífono, mentre que Desmesura (Edicions Bellaterra), un còmic de Fernando Balius i Mario Pellejer sobre la bogeria, ha obtingut el Premi Popular.
La guanyadora del premi a l’autora revelació –patrocinat per la Fundación Divina Pastora– ha estat María Medem.