Cultura

Tres dies per excavar en l’arqueologia

L’onzena edició de les Jornades Europees d’Arqueologia (JEA), que tindrà lloc entre avui i diumenge, ha programat activitats a diversos equipaments d’arreu de Catalunya: les diferents seus del Museu d’Arqueologia de Catalunya –Barcelona, Girona, Empúries, Olèrdola i Ullastret–, el Museu Nacional Arqueològic de Tarragona, el Museu de la Noguera, el Museu Comarcal de l’Urgell-Tàrrega, el Museu de Guissona, el Museu de Gavà, el Museu de Badalona, el Museu d’Història de Sabadell, el Museu i Poblat Ibèric de ca n’Oliver (Cerdanyola del Vallès) i els Museus de Banyoles.

Durant aquests tres dies hi haurà jornades de portes obertes i activitats virtuals i presencials, com ara visites a llocs oberts al públic excepcionalment, com ara jaciments i excavacions, xerrades amb arqueòlegs i investigadors i activitats lúdiques i educatives, com ara demostracions i tallers, per acostar l’arqueologia al públic en general.

Per exemple, diumenge a Ullastret tindrà lloc a les 11 del matí una visita guiada a càrrec de l’arqueòleg Ferran Codina per conèixer la recerca que es realitza en els tres jaciments del conjunt arqueològic empordanès.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

llibres

Sánchez Piñol: “La gent no canvia si no hi està obligada”

Música

Els venerables del Black Music

girona / salt

‘John Wick 4’ puja a un altre nivell

Barcelona
TEATRE

Núria Espert torna al bressol teatral de fa 70 anys

BARCELONA
Només és sexe, però potser no
crítica

Només és sexe, però potser no

crítica

Retrat d’una dona obrera gallega

HBO MAX

El clan dels Roy veu el final amb la 4a temporada de ‘Succession’

Barcelona
Blanes acull la Mostra Internacional de Curtmetratges Mal de Cap
cinema

Blanes acull la Mostra Internacional de Curtmetratges Mal de Cap

blanes
Drama

Ulrich Seidl torna amb el díptic ‘Rimini’ i ‘Sparta’