Cultura

Cultura popular

Instruments tradicionals, a l’escenari!

Els rubinencs Cia Patawa i Sergi Sagristà creen un espectacle familiar per mostrar instruments de la cultura musical catalana

L’acordió diatònic, la cornamusa o sac de gemecs, el flabiol i el tamborí, la tarota i la gralla, protagonistes

L’acordió diatònic, la cornamusa o sac de gemecs, el flabiol i el tamborí, la tarota, la gralla, el timbal, el pandero quadrat i la veu són els principals protagonistes de la nova aposta de la companyia rubinenca Cia Patawa, en aquesta ocasió amb la col·laboració del músic Sergi Sagristà, L’atrapasons d’arrel, un espectacle familiar que pretén donar a conèixer els instruments tradicionals de la cultura musical catalana. Esther Miñarro, fundadora de la Cia Patawa i una de les protagonistes de l’espectacle, explica que, mitjançant contes i històries, els dos personatges protagonistes de l’obra, l’Atrapasons i el Sr. Salabre, donaran a conèixer a un públic familiar, a partir dels 2 anys, i a alumnes d’educació infantil i primària, alguns dels principals instruments musicals tradicionals catalans. Miñarro hi afegeix: “En aquest espectacle escoltarem tonades tradicionals com ara La Marieta Cistellera i El cant de pandero, però també algunes lletres de nova creació.” Sagristà, músic expert en la gralla, la tarota i la cornamusa catalana, hi afegeix: “Les melodies que interpretarem a dalt de l’escenari amb els instruments d’arrel són tradicionals, des d’un ball pla fins a una sardana curta, passant per un xotis i un pasdoble.”

L’Atrapasons d’arrel, una història d’amistat i cooperació per ballar i cantar plegats, en paraules de la companyia vallesana, es va estrenar el 25 d’abril al Teatre Mira-sol de Sant Cugat del Vallès però encara es pot veure a l’Ateneu de Sant Just Desvern, el 30 de maig; a la sala La Pau de la Verneda, a Barcelona, el 4 de juny, i el 27 de juny a l’Ateneu d’Esplugues de Llobregat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

CULTURA

Pablo Herrero, creador de grans èxits

tot recordant

Andreu Castillejos, artista social i solidari

CULTURA

Desnoes, el revolucionari cubà de Nova York

LA CRÒNICA

101 retalls de Gavarres per compondre un massís

novetat literària

Titot viatja a la violenta Mallorca del segle XVII

girona
Art

L’artista, no l’estereotip

BANYOLES
SALÓ

El Manga es consolida a Fira Gran Via i incrementa visitants

Barcelona
música

Jordi Serradell arriba sense presses a la seva ‘Eternitat’

Mirador

Les cases parlants d’Antonio López