Arts escèniques

Mirar de prop

La Mostra d’Igualada afronta els dies de més brogit, amb 47 grups convidats dels 700 que hi aspiraven

Les nou estrenes d’enguany se sumen a les previstes de l’edició anul·lada del 2020

Mires o veus? és l’eslògan d’aquest any a la Mostra d’Igualada. Mirar porta implícit posar-hi més atenció. El director, Ramon Giné, s’estrena (després que l’any passat es va haver d’anul·lar l’edició a pocs dies de l’arrencada: Igualada estava confinada per un dels focus principals de pandèmia de Catalunya). Avui, la situació és ben diferent, afortunadament. Tot i això, han hagut de ser restrictius en convidar companyies per garantir les mesures del Procicat (se’n conviden 47 de les 700 que s’havien presentat a la convocatòria) i es resoldrà amb un centenar de funcions.

El festival ja va començar dimecres amb les accions professionals, virtuals. Ahir hi va haver les primeres funcions (com el Trapezi o el Sismògraf van decidir ampliar el calendari per espaiar les actuacions). Afortunadament, el Procicat va confirmar que els aforaments podien ser del 70% coincidint amb el dia d’obertura de taquilla (que es preveia molt més complicat de l’habitual, perquè les entrades sempre s’acaben exhaurint al cap de poques hores i ara amb un 50% hi podia haver sessions amb entrades per a públic general més aviat testimonials). Enguany hi ha més de 750 persones acreditades, d’unes 338 entitats, incloent-hi els artistes que hi intervenen.

En total, s’han programat 47 espectacles, nou dels quals són estrenes absolutes. Com La motxilla de l’Ada, de Teatre al Detall. També hi haurà obres estrenades l’any passat que no van poder presentar-se per l’anul·lació de la mostra, com La faula de l’esquirol, de La Baldufa; Camí a l’escola, de Campi Qui Pugui; Orbital, de Farrés Brothers, o Valentina quàntica d’Anna Roca, i peces de dansa com Marúnica, de Roberto G. Alonso, i Geometria, de Roseland Musical. Fins i tot hi haurà accions nocturnes com la de Paraules que trenquen ossos, de Pagans.

Ramon Giné insisteix en l’aposta pel públic de l’anterior director artístic, Pep Farrés (2015-2019). S’ha impulsat un nou grup de joves que participin en la gestió i, fins i tot, en la programació. Jaleiu, de Guillem Albà; El pes del plom, de La Virgueria, o Bodas de sangre, de Projecte Ingenu, i Boira a les orelles, d’Els Pirates, són alguns dels títols que s’han programat per a aquesta franja, en què també destaca la versió contemporània de Lázaro, a partir d’El Lazarillo de Tormes, o el retorn d’Egos Teatre, ara en clau familiar, amb Les aventures d’en Will.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

societat

XXIX Mostra de Teatre d’Instituts Públics de la demarcació de Girona

blanes
art

Els artistes catalans de tots els temps, junts en un diccionari en línia

barcelona
Cultura

Pas endavant pel futur Arxiu Comarcal de la Conca de Barberà

Montblanc
ART

El Festival Vadart torna amb més art, música i enologia

Vilajuïga
Bernat Salvà
Periodista i escriptor

“Un llibre de viatges pot tenir la complexitat de la vida mateixa”

Barcelona

Torna el boomerang, l’espai musical inclusiu a la Mirona

salt
música

Eduard Costa publica l’enèrgic ‘Ben amunt’, el primer disc signat amb el seu nom

sant pol de mar
Novetat editorial

Jaume Planas dissecciona la fauna local d’un barri com n’hi ha tants

blanes
Música

Empúries acull un concert de músics exiliats

L’Escala