Llibres

Un crim vist des de totes les parts possibles

L’advocada, escriptora i mediadora Cristina Simon publica la novel·la ‘(Im)perdonable crim d’amor’

El 2015, Cris­tina Simon (Caba­nes, Alt Empordà, 1972) va publi­car la seva pri­mera novel·la, La bossa dels cors (Cur­bet Edi­ci­ons) en què s’entre­llaçaven les històries de tres dones i els seus res­pec­tius neguits, sin­te­tit­zats així: “El fill no nas­cut, el fill espe­rat i el fill per­dut.” En rea­li­tat, aquest últim era una filla, l’Alba, per­duda en mis­te­ri­o­ses i tràgiques cir­cumstàncies, víctima del crim que dona títol a la segona novel·la de Cris­tina Simon, (Im)per­do­na­ble crim d’amor, que recent­ment ha publi­cat Lli­bres del Segle en la seva col·lecció Què us Diré. “Els dos lli­bres estan con­nec­tats, però pots lle­gir el segon sense haver lle­git el pri­mer, que acaba amb la des­a­pa­rició d’una nena, però sense que se’n cone­guin les cir­cumstàncies”, explica Cris­tina Simon, que també és advo­cada i medi­a­dora civil i mer­can­til, amb més de vint anys d’experiència en el món del dret, sobre­tot en l’àmbit de la reso­lució de con­flic­tes.

“Volia mos­trar un crim vist des de totes les parts pos­si­bles i sense pre­ju­di­cis, de manera que el lec­tor es posi fins i tot en la pell del cri­mi­nal, perquè refle­xi­oni si la llei és justa i infal·lible, i es plan­tegi també que, davant una situ­ació tràgica, tot­hom res­pon com pot, i tot està bé”, explica Simon.

Amb un pròleg de l’advo­cat gironí Manel Mir, el lli­bre està estruc­tu­rat en 39 capítols que es cor­res­po­nen amb altres tan­tes emo­ci­ons o estats d’ànim (de l’aba­ti­ment, de la pro­tecció, de l’ena­mo­ra­ment, de la infi­de­li­tat...), amb cita­ci­ons de dife­rents escrip­tors reforçant la idea que mou el capítol cor­res­po­nent. Però per sobre de totes aques­tes emo­ci­ons i sen­ti­ments, sobre­vola la idea del perdó que ja apa­reix en el títol: “El perdó és l’emoció més evo­lu­ci­o­nada de l’ésser humà. Per això plan­tejo si el crim és per­do­na­ble o no, si el fet que hagi estat comès per amor el pot arri­bar a jus­ti­fi­car”, afirma l’autora, que en aquesta història uti­litza el recurs del nar­ra­dor omnis­ci­ent que mira els fets des de fora i sap coses que els per­so­nat­ges igno­ren. La por­tada sim­bo­litza bé aquesta història: la foto –obra de David Gar­cia– d’una nena cor­rent d’esquena al mig de vinyes, entre llums i ombres.

A Figue­res i Girona

Després d’haver omplert la sala d’actes del Col·legi d’Advo­cats de Girona, el 18 de novem­bre, Simon farà aquesta set­mana dues pre­sen­ta­ci­ons més de la novel·la: avui al Museu del Joguet, de Figue­res (18.30 h), amb Pere Case­llas i Toni Cobos, i diven­dres a la Casa de Cul­tura de Girona (19 h), en un acte orga­nit­zat per la Lli­bre­ria Empúries, amb Isaac Padrós i Carme Fer­rer.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia