Cultura

El Circ de Nadal es farà “sense retallar res de res”

El Gran Circ de Nadal de Girona, que comença avui i se celebra fins dimecres, només s’adaptarà al 70% de l’aforament

Patinatge sobre gel i números de circ són la seva combinació guanyadora

Són temps estranys i sobretot d’incertesa. No fa ni tres dies, arran de les noves restriccions anunciades pel govern de la Generalitat, El Gran Circ de Nadal va haver d’adaptar l’aforament al 70% però ahir, durant els assajos generals, el director i presentador de l’espectacle va assegurar que no es farà cap retallada i encara menys en l’aspecte artístic. “Estem aguantant cops molt durs, són produccions com la nostra molt ambicioses, amb molt de personal i artistes contractats provinents de l’estranger. Però el pitjor de tot plegat és la incertesa, que fa que estiguem col·lapsats de gent que truca per informar-se per saber si es farà el circ, com es farà o què han de fer. Per això hem hagut de posar més personal a atendre els espectadors. Tot i així, ja podeu titular que el circ es farà i que no retallarem res”, va subratllar Genís Matabosch. De moment ja s’han venut més de 13.000 localitats de les nou funcions que es faran durant cinc dies.

I veient alguns dels números ja es pot tornar a dir que la tercera edició que combina números de circ amb patinatge sobre gel és una combinació guanyadora. Aquest any, el fil conductor dels 22 números que formen l’espectacle és El Trencanous, de Txaikovski, amb elements, personatges i música del tot recognoscibles i que fan que l’esperit nadalenc torni a imbuir el pavelló de Fontajau de Girona.

En el circ participaran 38 artistes de set països diferents, que estaran acompanyats per una orquestra en directe en els espectacles sobre gel. Es tracta d’un espectacle de gairebé dues hores de durada, sense interrupció, on es podrà gaudir de fins a 22 atraccions circenses al damunt del gel: acrobàcies, mà a mà, cercle aeri, pal, monocicles, malabars, comicitat, cintes aèries, corda vertical. A destacar, l’actuació de Giang Brothers, recordistes mundials que tornaran a delectar el públic gironí amb el seu espectacular número de mà a mà pujant i baixant escales.

LA XIFRA

13.000
entrades ja s’han venut de les 19.000 disponibles de les 9 funcions que es faran fins al 29 de desembre.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

MÚSICA

El festival Jazz Terrassa supera els 40.000 espectadors

BARCELONA
Música

El Black Music Festival tanca la 21a edició omplint el Parc del Migdia

Girona
Art

Mor Núria de Dalmases, catedràtica d’Història de l’Art

Barcelona
literatura

El MOT 2023 clou amb 1.760 assistents

Olot

Les companyies de dansa urbana amateurs critiquen les dificultats per fer el pas professional

Torroella de Montgrí

Maria del Mar Bonet actuarà a la Festa Verdaguer de Folgueroles

BARCELONA
Cinema

Els millors films del 2022, a la Filmoteca

Barcelona
Blanes

Elisabet Moreno segueix la petja de Ruyra a ‘L’esquerda’

literatura

Conveni per impulsar “Mestres de l’Escolania de Montserrat”