Cultura

Lipovetsky serà a Girona a l’abril convidat per la UdG

El pensador francès parlarà d’hipermodernitat en un seminari de la Càtedra Ferrater Mora, dels dies 6 al 8

El filòsof francès Gilles Lipovetsky (París, 1944), un referent en l’anàlisi de les transformacions dels valors i els comportaments en les societats occidentals, és el proper convidat de les Lliçons Ferrater Mora de la Universitat de Girona (UdG), on impartirà un seminari entre el 6 el 8 d’abril. Professor de la Universitat de Grenoble, Lipovetsky és un dels principals teoritzadors de l’anomenat pensament postmodern –particularment a l’assaig La era del vacío, traduït al castellà, com bona part de la seva obra, a Anagrama–, un concepte que ha qüestionat en els darrers treballs per considerar-lo massa ambigu. Al seu parer, les societats liberals del present es defineixen més aviat per una “modernitat superlativa” i desenfrenada (la hipermodernitat), que associa a l’hiperconsum, a través del qual la gent experimenta una “felicitat paradoxal” perquè, si bé la majoria de ciutadans es declaren feliços, mai no hi havia hagut tantes depressions, preocupacions i ansietats, ni una sensació tan acusada de malviure. En el raonament de Lipovetsky, la societat de l’hiperconsum, doncs, multiplica el gaudi privat, però és incapaç d’estimular l’alegria de viure.

La presència de Lipovetsky a Girona, que la Càtedra Ferrater Mora va anunciar ahir com un “fet extraordinari”, es concretarà en un seminari amb el títol Viure a l’època de la hipermodernitat, que desplegarà en tres sessions: ‘L’individualisme a l’edat de la hipermodernitat‘, ‘La societat de la seducció’ (un dels seus títols més influents és El imperio de lo efímero, dedicat a la moda) i ‘Consumisme i bondat’. Les sessions seran a la Sala de Graus de la Facultat de Lletres i l’accés és gratuït, amb inscripció prèvia al correu electrònic [email protected]



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Maria del Mar Bonet actuarà a la Festa Verdaguer de Folgueroles

BARCELONA
Cinema

Els millors films del 2022, a la Filmoteca

Barcelona
Blanes

Elisabet Moreno segueix la petja de Ruyra a ‘L’esquerda’

literatura

Conveni per impulsar “Mestres de l’Escolania de Montserrat”

Crítica
cinema

El turment d’un pedòfil

Música

‘Passions’ de Bach al Palau de la Música, de cara a Setmana Santa

Barcelona
patrimoni

Cervera vol dignificar el castell per al mil·lenari de la ciutat

PATRIMONI

Figueres inicia les visites a la casa del Dalí adolescent

FIGUERES
patrimoni

Rehabiliten l’Abadia de Senan, a la Conca de Barberà

Conca de Barberà