Altres

Les principals institucions musicals impulsen un concert per la pau per a Ucraïna

La iniciativa comptarà amb músics refugiats i amb directors com Ros-Marbà o Savall

Les principals institucions musicals oferiran el proper 30 de març el Concert per la Pau a L’Auditori de Barcelona. Impulsat per la Fundació Victoria de los Ángeles, l’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat, la iniciativa i tota la taquilla serà en benefici del projecte ‘Ucraïna ens necessita’ de Creu Roja. Participaran del projecte els directors Mireia Barrera, Salvador Brotons, Tomàs Grau, Ernest Martínez Izquierdo, Jordi Mora, Pedro Pardo, Xavier Puig, Antoni Ros Marbà i Jordi Savall que dirigiran l’Orquestra i cor per la Pau formada per músics i cantaires voluntaris de diferents institucions barcelonines. El programa inclourà les peces com ‘Prayer for Ucraine’, ‘La gran porta de Kiev’, ‘Adagio’ de Samuel Barber o ‘El rossinyol’.

Segons han explicat en roda de premsa, damunt l’escenari hi haurà una dotzena de músics refugiats ucraïnesos i dos solistes russos. Entre el públic, es reservaran 200 localitats perquè hi assisteixin refugiats ucraïnesos.

La idea del concert va sorgir de la mà d’Urszula Bardlowska, alumna del Màster de Lied Victoria de los Ángeles de l’Esmuc que s’imparteix aquests dies. Bardlowska va demanar ajuda per als seus familiars a Ucraïna, i va suggerir a la fundació que celebrés un concert benèfic

El programa del concert inclou les peces ‘Prayer for Ucraine’ de Valentin Silvestrov, dirigit per Ernest Martínez Izquierdo; ‘La gran porta de Kiev’ de ‘Quadres d’una exposició’ de Modest Mussorgski, dirigit per Xavier Puig; ‘Adagio’ de Samuel Barber, dirigit per Jordi Mora; la tradicional catalana ‘El rossinyol’ dirigida per Mireia Barrera, ‘Da pacem domine d’Arvo Pärt’, sota la direcció de Jordi Savall; ‘Morgen! Op. 27/4’ de Richard Strauss amb Joyce DiDonato i sota la direcció de Pedro Pardo; ‘Nimrod Adagio’ de les Variacions Enigma d’Edward Elgar dirigit per Tomàs Grau; ‘la Novena Simfonia’ (4rt moviment) de Ludwig van Beethoven sota la direcció de Salvador Brotons amb Katerina Tetryakova, Marina Pinchuk, Airam Hernández i Mattia Olivieri. Completa el programa ‘Madrigal’ sobre un tema popular ‘El cant dels ocells’ de Xavier Montsalvatge, amb l’Escolania de Montserrat i Miquel Keenan Fuentes sota la direcció d’Antoni Ros Marbà.

Els músics i cantaires voluntaris provenen de l’Orquestra Simfònica i cor del Gran Teatre del Liceu, Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC), Franz Schubert Filharmonia Orquestra Simfònica del Vallès, Fundació Victoria de los Ángeles, Fundació Pau Casals, Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC), Conservatori del Liceu, Coral Càrmina i Quartet Casals.

També hi haurà noms com els cantants Joyce DiDonato (mezzosoprano), Airam Hernández (tenor), Mattia Olivieri (baríton), Marina Pinchuk (mezzosoprano), Katerina Tetryakova (soprano), a més a més de Miquel Keenan Fuentes, violoncel (Menció d’honor del Guardó Pau Casals 2020 i format al Conservatori del Liceu) i Vera Martínez Mehner (concertino i violí Quartet Casals).

El director de l’Auditori, Robert Brufau, ha reivindicat la cultura com una “font de diàleg entre cultures, una eina per construir ponts i en favor de l’entesa entre els pobles”.

El tinent d’alcaldia de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat de l’Ajuntament de Barcelona, Jordi Martí, ha aplaudit que el concert suposi situar la capital catalana com un “refugi” i donar “escalf” als refugiats.

El secretari general del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Jordi Foz, ha dit que serà un acte que “no voldrien fer” i que espera que sigui el primer de molts altres “mentre duri la situació injusta”.

La presidenta de la Fundació Victoria de los Ángeles, Helena Mora, ha explicat que organitzar el concert ha estat una “bogeria” de 10 dies i que ha rebut una gran resposta per part de tots els implicats. “És obligat que els donem escalfor, dir-los que som més gent bona que els bojos que fan tant de mal”, ha sostingut.

El president de Creu Roja a Catalunya, Josep Quitet, ha aplaudit que el Concert per la Pau mostri les “complicitats” de totes les institucions i sigui un “exemple” de com es pot canalitzar l’ajuda.

Finalment, els directors Antoni Ros-Marbà i Jordi Savall han celebrat que el concert mostri el “sentir del col·lectiu de músics” que “no són aliens a la tragèdia” i que tindrà un simbolisme “molt especial”. “Utilitzem la música per donar un suport econòmic i pensant que pot ser un vehicle per fer arribar un cant d’esperança”, ha subratllat Savall.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Arts escèniques

La Planeta i el Teatre Municipal posen el focus a la salut mental

Girona
Cultura

Restauren la façana del Pretori

Tarragona
Cinema

Rosa Vergés presenta ‘Boom Boom’ restaurada per la Filmoteca

Girona
música

Pretenders, Rufus Wainwright, Juanes i Joan Dausà actuaran a Les Nits de Barcelona

barcelona
TEATRE

On el teatre batega premia Ramon Madaula com a ‘autor novell’

BARCELONA
Guillem Gisbert
El cantant de Manel publica ‘Balla la masurca!’

“Tinc clar que, sense la música, ara seria professor d’institut”

barcelona
Televisió

‘Eufòria 3’: les setze veus que es faran sentir

Barcelona
Crítica

Com representar l’abús sexual?

Cinema /

Nicolas Cage, de celebritat viral a home més odiat en el film ‘Dream scenario’

barcelona